Hraní s #stablediffusion: Jak velkou roli hraje seed? Jak je to se scale? Další desítky příkladů

Myslíte, že když bude inkrementovat seed o jedničku, že to bude taky tak nějak inkrementální ve výsledku? Zjistil jsem to za vás. A samozřejmě jsem pak zkusil i scale. Pak nějaký ten podzim a mlha, jo a abstraktní řeka. A záplava nádherné zelené fantasy krajiny.

🧮 Jo, tohle mi vrtalo hlavou, jak velkou roli hraje seed?

Co když prostě začnu od n a pak pojedu n+1 pro nějakých třeba třicet kousků. Zabere to tedy hodně dlouho, okolo dvou minut na jedno generování, ale musím to zkusit. Btw je to ta Zelda z minulých pokusů, doplněná o “Painted by simon stalenhag”, baví mě ta barevnost a styl. A musím říct, že je neuvěřitelném jak různorodé to je. Dvanáct by stačilo 🙂

Jo a kdybyste chtěli, tak tady je CMD pro Windows

set c=212555
:begin
python optimizedSD/optimized_txt2img.py --prompt %1 --H 768 --W 768 --seed %c% --n_iter 1 --n_samples 1 --ddim_steps 50
set /a c=%c%+1
if %c% EQU 212585 goto end
goto begin
:end

A pak je tu samozřejmě –scale <n> a to také stojí za vyzkoušení. Stačí jen upravit výše uvedený dávkový soubor, nechat -seed statický a inkrementovat –scale. Tohle je mimochodem daleko poučnější, než předchozí varianta. Začínám na jedničce a je to 29 vygenerovaných snímků, takže už asi víte, že takhle nízká hodnota není moc použitelná.

🍂 Je tu podzim, takže …

“Man in the fog, forest, autumn, 4K” a protože mě baví se dívat na “painted by”, tak i pár dalších. Je to na jednu stranu “kradení”, ale zase se na tom občas dá dost dobře ukazovat něčí styl, škola. Simon Stalenhag, Claude Monet.

Chtěl jsem i Disney (tam moc nepomůže “painted by disney”, takže “disney movie style”, ale ani to moc nefunguje, ale vidíte níže).

Abstraktní řeka

Takže “Abstract river“, výsledek super, byť jako “řeka” to úplně nevypadá.

“abstract river, view from drone” a “”abstract river, aerial view” (druhé čtyři)

Solaris. Ano, ta od Lema

“Solaris from orbit” fungovat nebude, protože to není “ta Lemova”

Zkusme “stanislaw lem’s solaris, view from orbit”, ale ani to nepomůže.

Co když si vezmeme na pomoc legendární filmové zpracování? Takže “solaris from andrei tarkovsky, view from orbit”. Ale žádná sláva to není, byť originalita by tu byla (samozřejmě, ten film byl černobílý, ale to asi víte).

Stalker, na toho jsem si vzpomněl

“stalker meat grinder scene” pouštím generování a už předem se obábám, že tyhle tvrdě kulturní a kultovmí věci prostě nemají dostatek podkladů. Ale hlavně “mlýnek na maso” se stal zásadním a nabízí to dost děsivé výsledky. Takže to raději zkusím s “stalker movie, meat grinder scene”, ale ani tady to dobře nedopadlo.

Od inspirace k výtvoru

Občas narazím na něco krásného, jako třeba Rising Stones, a pak zkusím AI povědět co má vlastně vytvořit. Takže “green valley, path over tiny bridge leading to ruins of narrow castle, fog under bridge, trees and mountains in distance, artstation” a pustil to na “na šířku”, ať to není pořád jen čtverec. A na první pokus to vypadá docela dobře, to se musí nechat. Byť tam prostě chybí ten zámek.

Co přidat “fantasy”?

Je to povedené, zámek tam stále tedy není, ale co … co když přidáme “ultra wide angle” nebo “ultra wide“? Nic moc to neudělá, to jen pro úplnost, liší se to v detailech.

Ale co “fly bird view”? Tedy komplet, pokud chcete: “green valley, path over tiny bridge leading to ruins of narrow castle, fog under bridge, trees and mountains in distance, fantasy, fly bird view, artstation

Pojďme se zbavit toho “fog unde bridge”, stejně ho dával všude možně. Překvapivě jsme náhle někde úplně jinde. A jen připomenu, držíme stále stejná seed, jen každý obrázek má jiné. Už i víme, že různá seed dávají zásadně různorodé výsledky.

Další čeho se zbavíme je “narrow”. Pokus, který nic nového nepřináší, takže zkusme to předělat trochu vic – “green valley, tiny bridge, ruins of narrow castle, trees and mountains in distance, fantasy, fly bird view, artstation“. Jo a zámek je tu!

Při prvním vytvořeném to ale vypadá, že v dalším kroku bude lepší se zbavit toho “fly bird view”. Čímž bychom se s kamerou jaksi mohli “přesunout” trochu jinam. Takže tady to máme.

A už toho nechám, příští pokusy se vydají jinam.

Další příspěvky na téma Stable Diffusion