Josef Šlerka označil Tweet předkládající následující reakci Facebooku na Unilever odmítající inzerovat na Facebooku velmi trefně za „Bullshit bingo“.
Nutno dodat, že Unilever už v roce 2018 hrozil stažením inzertních peněz mířících k influencerům (Unilever hrozí stažením inzertních peněz směřujících k influencerům. Vadí mu podvody, manipulace, fake účty) a nestalo se nakonec nic. Označení Bingo je v toto ohledu z pohledu na trh oboustranné.
Nově Unilever zastavil inzerci na Facebooku i Twitteru pro zbytek roku 2020 (Unilever pauses Facebook and Twitter advertising for rest of 2020 due to ‘polarized atmosphere’ in U.S.). K čemuž je nutné dodat, že prozatím utratil na Facebooku 11.8 milionu dolarů. Což v miliardových příjmech Facebooku z reklamy je v zásadě zcela zanedbatelná položka. Vyjádření Uniliveru:
“Given our Responsibility Framework and the polarized atmosphere in the U.S., we have decided that starting now through at least the end of the year, we will not run brand advertising in social media newsfeed platforms Facebook, Instagram and Twitter in the U.S. Continuing to advertise on these platforms at this time would not add value to people and society. We will be monitoring ongoing and will revisit our current position if necessary.”
Facebook na druhou stranu ukazuje typický PR bullshit. Je plný nenávisti, nezvládá moderovat příspěvky, odmítá řešit lživou reklamu, dezinformace, manipulace. A PR oddělení se tradičně zmůže pouze na další záplavu výmyslů a vlastních manipulací.
Aktuální vlna „odcházení“ z Facebooku (jde o zhruba dvě desítky firem ) týkající se reklamy (bojkotu placení za reklamu na Facebooku/Instagramu) stejně nakonec skončí jako všechny předchozí. Pár firem tím získá zviditelnění (viz například North Face ukončili inzerování na Facebooku a Instagramu) a nezmění se nic.
Dokud z Facebooku neodejde alespoň prvních padesát v žebříčku neznamená to nic. A pod odejde je nutné chtít nejen stop placení za reklamu, ale také ukončení všech další aktivit na Facebooku a Instagramu.