+1 od Google je u velkých internetových obchodníků populárnější než Facebook Like

Analýza Darrena Hermana ukazuje na vysoko míru nasazení +1 webového prvku Google u obchodníků. +1 se 45% rozšířením je na prvním místě mezi sociálními prvky, Facebook Like na druhém se 40%. Twiutter a AddThis mají 15% podíl.




Příklad nasazení všech tří sociálních prvků na Pooh.cz



Skutečnost, že se +1 prvku od Google podařilo v tak velmi krátkém čase Facebook Like, je určitým způsobem překvapující. Ale zároveň jde o zcela logický výsledek – +1 od Google se svým vlivem na vyhledávání nabízí daleko víc, než klasický Like Facebooku. Sdílecí funkčnost mají oba tyto prvky společnou, Facebook Like ale nijak výsledky vyhledávání neovlivňuje.

TIP: Google svůj +1 knoflík rozšiřuje i na weby vám poskytne informace potřebné k nasazení +1 na vaše weby

Darren Herman samozřejmě neanalyzoval miliony webů, analýza se týká pouze dvacet největších internetových obchodů – Best Buy, CouponCabin, Sports Authority, LL Bean, Gap, Dicks Sporting Goods, Bed Bath & Beyond, SVPPLY, DSW.com, Modells, Zappos, Old Navy, Disney, Target, Walmart, Gilt, Sears, Amazon, NewEgg, and Piperlime. Řada z nich je v zavádění novinek na internetu značně konzervativní, stejně jako velké firmy.

Současná situace s webovými sociálními prvky je taková, že se rozhodně vyplatí mít na webu Facebook Like, Google +1 a Tweet (v uvedeném pořadí důležitosti). Facebook Like s ohledem na výhodu v podobě sdílení obsahu uživateli (Facebook používá přes polovinu české populace), Google +1 nejenom pro další možnost sdílení, ale také právě z důvodu toho, že Google „+1“ využívá jako jeden ze „signálů“ pro umístění ve výsledcích vyhledávání. A Tweet prvek? Ten je vhodné umístit tam, kde se „cílová skupina“ odpovídá českému Twitteru. Tweet prvek (stejně jako Like) umožňuje nasdílet obsah na účet (na Twitteru).

AddThis - výsledek na stráncePříklad použití AddThis

AddThis – www.addthis.com – zmíněné v analýze je sociální prvek, který soustřeďuje více (stovky) sociálních prvků do jednoho „sdílecího“ prvku pro webové stránky. V českém prostředí je ale většina jím pokrytých služeb málo používaná. Je ale možné si vybrat, které ze sociálních služeb chcete uživatelům nabízet a je tak poměrně praktickou a jednoduchou variantou vůči nasazení tří samostatných prvků (+1, Like, Tweet).

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s