Pořádání soutěží je na Facebooku zakázáno. Doplatil na to český Datart

Už rok platí nová pravidla užívání Facebooku, který výslovně zakazují využívat Facebook a jeho mechanismy pro soutěže. Jediné co lze z funkčnosti Facebooku využít je „like“ (líbí) na Facebook Page (Stránku) jako takovou. Je s podivem, že někdo rozdávající desítky tisíc korun si neumí přečíst platná pravidla.

Nesmí se využívat like/líbí na jakékoliv statusy, fotky či položky. Nesmí se nahrávat fotky na Facebook, stejně tak se nesmí využívat komentářů (vizPromotions Guidelines, které jsou podstatné hlavně pro Stránky)

A nesmí se ani vyhlašovat jmenovitě kdo soutěž vyhrál, včetně toho, že se pro tyto účely nesmí využít Facebook – pokud někdo chce oslovit výherce soutěže, musí mít k dispozici jeho mailovou adresu (nebo telefon, klasickou adresu, prostě cokoliv mimo Facebook).

Dobrý večer. Zřejmě se jedná o nějaký omyl na straně Facebooku, intenzivně to řešíme, jakmile budeme vědět nějaké potvrzené informace, budeme vás informovat. (November 19 at 9:38pmDATARTcz Page)

Datart měl rok na to, aby se seznámil s pravidly užívání soutěží. Kdyby to byl býval udělal, nemusel teď řešit problém – zablokování ze strany Facebooku a nefungující soutěž. Pravidla porušoval v řadě případů – včetně zveřejňování jmen výherců na Facebook Page, dale využíváním mechanismu Facebooku jiného, než stání se fanouškem (lajkou) stránky.

Pořádání soutěží je na Facebooku zakázáno. Doplatil na to český Datart
Zveřejňovat jméan výherců na Facebooku? Měli by být rádi, že Facebook
Page Datartu ještě existuje.

A samozřejmě hlavně:

  1. požadavkem „Zveřejněte odkaz na své zdi…“ následovaným dalším požadavkem
  2. Ten, kdo bude mít na své stránce nejvíce palečků / like, získá produkt na stránce v ceně do 35.000Kč vč. DPH zcela zdarma! Vyhrává jen jeden soutěžící!

A pak když si přečtu následující pláč Datartu, nezbývá mi, než se hlasitě smát a smát a smát.

Soutěž jsme dočasně pozastavili. Jsme v jednání s Facebookem podle kterého jsme pravděpodobně porušili jedno z pravidel jeho užívání. Názor DATARTu je opačný, pokud se do úterý s FB nedohodneme na pokračování, soutěž ukončíme a vyhlásíme vítěze. Databáze s kontakty a průběžným pořadím máme k dispozici a držíme na své straně, o žádná data jsme nepřišli. Omlouváme se za komplikace a děkujeme za trpělivost.

www.datart.cz je zablokovaný – jak pro sdílení (Share) odkazů na Facebooku, tak pro veškeré Facebook prvky (Like/Share buttonky). Naivita lidí, kteří si před pořádáním soutěže měli přečíst pravidla, je úsměvná.

Zablokovaný www.datart.cz - je špatné být na blacklistu Facebooku
Zablokovaný www.datart.cz – je špatné být na blacklistu Facebooku

Jak to tedy s těmi soutěžemi vlastně je?

Facebook můžete použít (viz návod z května tohoto roku) (bez souhlasu Facebooku) k zviditelnění (propagaci) soutěže, pokud je pořádáná zcela mimo Facebook – v takovém případě si nicméně Facebook vyhrazuje právo, odstranit cokoliv co se mu „nebude líbít“. A zároveň se musíte vyvarovat toho,

  • abyste soutěž jakkoliv spojili s Facebookem – tedy nesmíte vpodstatě ani použít slovo „Facebook“ kdekoliv v materiálech soutěže.
  • abyste mechanismus soutěže založili na využití Facebooku. Není v žádném případě možné soutěžit o „nejlepší status“ či „nejlepší fotografii“. Ani o „nejvice Líbí“. Jediné co je možné – podmínit účast v soutěží tím, že se uživatel stane fanouškem Stránky.

Pokud vám z toho jde hlava kolem, tak je asi dobré se ještě podívat na konec Promotions Guidelines, kde je několik příkladů toho, co můžete a nemůžete. A jsou poměrně jasné.

A jak na ten Datart vlastně Facebook přišel?

Tady je důležité dodat, že vlastně NIJAK. To co se stalo je jenom výsledek automatické detekce podezřelé aktivity související s Like – prostě příliš mnoho Like/líbí na jedno určité místo spustí proces, který web automaticky zařaní na Blacklist (černou listinu). Z té se ten web může dostat automaticky po určité době. A zase tam spadnout, pokud se to bude opakovat (a už se z black listu hned tak nedostat ven).

Zvláštní je, že etNetera, která tuhle soutěž pro Facebook dělá, neví jaká jsou Pravidla. A ještě jedna zábavná věc – Datart si myslí, že „mluví s Facebookem“. Zatím komunikuje jenom s neškodným přeprodejcem Facebook reklamy v česku (nebudu jmenovat, ale ti co tomu rozumí vědí o koho jde). Neškodným hlavně proto, že na Facebook nemá žádné jiné páky, než kdokoliv jiný (pikantní historka o odletu vedení do Londýna na dohodnutou schůzku s člověk z evropského Facebooku končící hodinovým čekáním a sdělením, že na ně nemá čas si můžete dát do deníčku a příkladu toho, jak ignorantský a buranský Facebook je).

DODATEK 17:20 – Mluvil jsem s Jiří Matouškem z Datartu, potvrdil „srážku s robotem“. Upozornil jsem ho, že pokud to bude odblokované, tak stejně běhěm krátké doby dojde k témuž, tedy že robot znovu datart.cz zablokuje. A také to, že to stále neřeší otázky porušování pravidel – protože v okamžiku kdyby by tyhle blokace/odblokace Facebook upozornily na tuto soutěž, tak by to mělo ještě horší dopady.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google photo

Komentujete pomocí vašeho Google účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s