Když už je tu Můj inzertní profil na Facebooku je stále kompletní sbírka nesmyslů coby konkrétní ukázka toho, jak cílení inzerce nefunguje na Facebooku, tak je čas se mrknout i na to jak tohle je na Twitteru.
Dostupné to tam máte v twitter.com/settings/your_twitter_data a na @365tipu je k tomu povídání v Jak se podívat na vlastní inzertní profil na Twitteru? Ten co určuje jakou inzerci uvidím?
Níže je kompletní sada toho, co si Twitter myslí, že mě zajímá nebo kdo jsem. Včetně takových lahůdek, že si uživatel řadí do příjmové kategorie a také vlastnictví nemovitosti. A vlastně by vůbec nebylo špatné být tak bohatý jak si Twitter myslí. Nebo snad mít tu nemovitost (popravdě, jsem rád že žádnou nemám a žádnou mít rozhodně nechci).
- Finance > Home value: $300,000 – $499,000
- Finance > Household income: $125,000 – $149,999
Ale teď ten kompletní přehled – ty červené šipky jsou nesrovnalosti. V Interests from Twitter jich je relativně málo, ale je to dáno tím, že tahle část je hodně malá (má hodně duplicit). A také tím, že značná část tohoto cílení je daná tím, že sledujete určité účty na Twitteru – v mém případě jsou tam dobře vidět zahraniční média a novináři.
POZNÁMKA: Jedna špatná zpráva pro ty, kdo by si na Twitteru chtěli cílit na Česko – Twitter to vůbec neumí a z následujícího přehledu je dost jasné jak hodně to neumí.
Proč je takový problém cílit podle zájmů
Pokud dumáte, proč je to tak špatné, tak odpověď je jednoduchá. Facebook to má také hodně špatně. V USA chybuje v 30 až 40 % případů, v tak malé zemi jako Česko se naopak tak v 30 až 40 % případů „trefí“. Facebook ale má daleko více informací o lidech – vlastní, cizí, všechny ty Líbí knoflíky na webech, silné šmírování v mobilech, záplava Facebook Pixel (meřicí pixel na webech).
Twitter je na tom podstatně hůře, co se zjišťování zájmů týče – v USA to pochopitelně bude lepší, ale v dalších zemích nemá dostatek informací (a taky žádné další informace nenakupuje, to například Facebook dělá ve velkém).
Celý model budování inzertních profilů a následného cílení je zásadně nepřesný a snad už se konečně blíží doba, kdy to trhu (a médiím) dojde.
Pokud byste si ale snad mysleli, že jsem na Twitter příliš zlý, tak viz Twitter is disturbingly right and alarmingly wrong about what you’re interested in
Ale teď k těm „vnějším“ signálů
Interest from partners jsou opravdu zoufalé a přitom tvoří podstatně přesnější možnosti cílení.
TIP: Instagram nově ukáže co o vás ví a podle čeho cílí reklamu. Pohled je to děsivý