Global Pages nebo Globální Stránky jsou rozšířením možností klasických firemních profilů, tedy Stránek. Řešením, které Facebook už řadu měsíců “testoval” a které je možné i v Česku vidět v praxi na několika značkách – Lancôme je jedním z takových příkladů – česká Stránka pro tuto značku samozřejmě nemá 3 252 341 fanoušků.
V tomto případě jde o Globální Stránku a počet fanoušků je číslem celosvětovým. Poznáte to mimo jiné i podle toho, že v menu pro Stránku (dostupné pod “ozubeným” kolečkem vpravo pod záhlavím) najdete možnost “Switch Region” (“Přepnout oblast”). Kolik fanoušků má daná značka v konkrétní zemi se bohužel nedozvíte (Facebook v oznámení slibuje, že “později tento rok” tuto informaci umožní vidět).
Pokud chcetě vidět některé další příklad Globálních Stránek – Kit Kat, Holiday Inn, Frankenweenie či Dove.
Tento týden Facebook v Announcing a New Pages Structure for Global Brands oznámil, že Globální Stránky by měly být dostupné pro všechny firmy, kterým se tato funkčnost bude hodit. V principu fungují Globální Stránky tak, že umožňují vytvářet “místní” Stránky pro jednotlivé země (podle popisu může být zjevně Stránka i pro více zemí) a mít jednu Stránku pro země, které nebudou vyhovovat rozdělení.
Výhodou je potom to, že existuje jedna identita značky, která se vyskytuje na jedné adrese na Facebooku. Správci nadále budou spravovat jednotlivé mutace a správci hlavní Stránky budou mocí vidět “globální” statistiky. Nevýhodou je ale například už zmíněné – absence informací o tom, kolik fanoušků má značka v konkrétní zemi.
Bohužel k tomu aby firma mohla své Stránky na Facebooku spojit do jedné “globální” je nutné “kontaktovat Facebook” – samozřejmě to spočívá v klasickém vyplnění formuláře a dalšího, předem neurčeného postupu. Stejně tak není známo jaké podmínky přechod na Globální Stránky má.
Stávající řešení pro globální značky spočívalo buď v provozování řady Stránek a jejich samostatnou správu i plnění obsahem. Případně provoz jedné Stránky a cílení příspěvku pomocí geo cílení (příspěvky je možné cílit na země či jazyky). Každé z těchto řešení má své výhody a nevýhody.