O politické zprávy na sociálních sítích je malý zájem

Pouze šest procent Američanů získává politické zpravodajství z Faceboooku a pouhá dvě procenta z Twitteru. Uvádí to Pew Research Center v čerstvé studii. Snížil se ale i počet lidí, kteří k sledování politického dění využívají Internet, z 34% na 29%.

Pew Research ve studii samozřejmě zkoumá USA, zemi se zcela specifickým politickým prostředím i aktivitami. A studie souvisí s probíhajícími souboj o nového amerického prezidenta. Upozorňuje i na to, že mladí lidé se o podobné věci zajímají méně a méně – zatímco v roce 2008 šlo o 31% lidí ve věku 18-29 let, aktuální číslo spadlo až na 20%. Z Internetu se v roce 2008 o volební kampaň dozvídalo 42% z této věkové skupiny, v roce 2012 je to už jenom 29%.

V USA se veřejnost o politických kampaních dozvídá hlavně z kabelových sítí (a jejich role se od roku 2000 nijak výrazně nezměnila) a z lokálních televizních stanic (od roku 2000 ale došlo k  poklesu z 48% na 32%). Internet v celkovém pohledu hraje ale stále vyšší a vyšší roli, z 9% v roce 2000 je letos procent 25. Facebook historická data k dispozici nemá, ale s 6% na tom není nijak dobře, Twitter s 2% je na posledním místě, o jedno procento lépe je na tom YouTube.

Celý studie obsahuje podstatně více zajímavých informací, takže neváhejte – Cable Leads the Pack as Campaign News Source