Burson-Marsteller nezvládá krizovou komunikaci na Facebooku

Další příspěvek do učebnice PR a marketingu – ani tak renomovaná PR agentura jako je Burson-Marsteller nedokáže zvládnout krizovou komunikaci na Facebooku.

To, že za anti-Google PR stojí Facebook, pokus nevyšel, obrací se proti Facebooku už asi víte. Pokud pošpinit Google Facebooku nevyšel ani když najali jednu z nejrenomovanějších a největší PR agentur. Burson-Marsteller se podvrhnutí anti-Google témat nepovedlo ani v USA Today, ani u dvou renomovaných bloggerů. Příliš okaté a nepodložené špinění se naopak objevilo v článku od USA Today a jeden z bloggerů zveřejnil kompletní korespondenci.

Jeden cenzurovaný komentáře nastartoval vlnu dalších (Zdroj: Wired)

Burson-Marsteller nakonec zadavatele zveřejnil. A patřičně mu vrazil nůž do zad – všechno hodil na Facebooku, byť to stále Burson-Marsteller nijak neospravedlňuje. Pokud “měli požadavek odmítnout”, tak to opravdu měli udělat. Svádět to na klienta po neúspěšném pokusu je už poněkud pozdě.

Jak se ale čerstvě ukazuje, BM nezvládá krizovou komunikaci i na dalším podstatném místě – Facebook Page. Jak upozorňuje Wired v Burson-Marsteller Deletes Critical Facebook Posts, Spares Google-Smear Flacks, zvolilo BM klasicky hloupou taktiku – upozornění na článek spojující BM s anti-Google kampaní bylo z jejich Facebook Page odstraněno.

Aktuální pohled na Burson-Marsteller na Facebooku ukazuje, jak se jedno jediné smazání objektivní a podložené kritiky může vymstit – Page je zaplavena upozorněním na incident, komentáři k mazání a doporučeními BM aby si “najali PR agenturu, která umí pomoci“.

Doporučení je vskutku odpovídající – vlnu kritiky se BM snaží narušit záplavou pozitivních zpráv – o tom co kde získali za ocenění či s kým kdo kde udělal rozhovor. Tedy další taktikou, která v okamžiku krizové komunikace nefunguje – krizi nelze vyřešit ignorování a snahou nahradit ji “pozitivní” komunikací na zcela jiné téma.