“I ty největší značky ve zpravodajství závisejí ve velké míře na příležitostných návštěvnících,” upozorňuje nová studie Pew Research Center’s Project for Excellence in Journalism. Nejvíce návštěvníků na zpravodajské weby stále přivádí Google, v průměru 30%
“Příležitostný návštěvník” přichází na zpravodajský web pouze několikrát za měsíc a tráví tam pouze několik minut času. U USAToday.com tvoří 85% návštěvníků skupina, která na web přijde jednou až třikrát měsíčně. Třetina návštěvníků přijde pouze jednou nebo dvakrát. 34% návštěvníků na webu stráví pouze jednou až pěti minutami měsíčně.
Stálí návštěvníci, studií označovaní jako “power users”, tvoří zhruba 7% všech uživatelů – web ale navštěvují více jak desetkrát za měsíc a tráví zde více jako hodinu měsíčního času. A výsledky se liší podle webu – CNN má tuto skupinu velmi silnou, 18%. BingNews.com velmi slabou, pouze 1%.
Nejvíce návštěvníků na zpravodajské weby stále přivádí Google, v průměru 30%. Facebook se u pětice největších zpravodajských webů umisťuje na druhém či třetím místě, Twitter je prakticky bez vlivu. Nejmenší vliv má Google na weby, které jsou více agregátory zpráv, než původcem zpráv (Yahoo s 2.7% příchodů například).
Důležité pro tvůrce zpravodajských webů je ale to, že návštěvník opouštějící web ve vysoké míře využívá prvky pro sdílení obsahu. Zajímavé zjištění je i to, že pro 21 z 25 zkoumaných webů je hlavní stránka nejvíce navštěvovanou části webu – naznačuje to buďto, že lidé ve vyhledávání hledají konkrétní zpravodajský titul, nebo že pro některé weby je proces “kontroly” titulků podstatnou součástí procesu čtení zpráv na Internetu.
Čtenáři zpravodajských webů mají malý zájem o video a to i na webech, které jsou spojené s televizním zpravodajstvím.