Skvělý příklad jak nedělat marketing – viralita za každou cenu spojená s mechanismem klasické podvodné stránky. Porušování základních pravidel slušnosti a samozřejmě i pravidel užívání Facebooku.
Přímo úměrně tomu jak se různí chytráci učí používat FMBL a podmíněné zobrazení obsahu jenom pro lajky se objevují rádobyvtipné pokusy o využití toho, že musíte něco lajknout, abyste se dozvěděli něco dalšího. Čerstvý příklad je Pozvi 50 svých přátel a my ti dáme mini notebook zdarma.
Anonymní soutěž (už v této zásadní věci odporuje pravidlům užívání Facebooku) je napojená na EUAGENCY (Page, www.euagency.cz) a snaží se typicky „podvodným“ způsobem získat fanoušky právě pro jejich stránku. A vzhledem k využití prázdné www.facebookface.cz je dost dobře možné, že tam najdete dalšího, kdo se do tohoto extrémně špatného příkladu marketingu na Facebook namočil. A kdo hned ve dvou bodech porušuje pravidla Facebooku – tedy zákaz používat slova „Facebook“ i „Face“.
Nejenom k základním pravidlům lidské slušnosti patří uvedení kontaktů, ty v rámci uvedené soutěže nikde nenajdete. Co dalšího zde nenajdete jsou pravidla soutěže – potřebu něčeho takového nediktuje jenom základ slušnosti a solidnosti podnikání, ale také pravidla používání Facebooku. V obou případech jde o zcela typické průvodní příznaky stovek podvodných stránek.
Vyjádření FacebookFace.cz :
Reaguji na váš článek podvodné skupiny s notebooky.
Tento článek je úplně v pořádku, s tím rozdílem, že člověk který fanoušky
shání/sháněl, nevystupuje pod záštitou společnosti facebookface.cz a ani s
Euagency nemá co dočinění, čili je dle mého názoru nesprávné jakkoliv do
této kauzy zapojovat mne a mého klienta.Tomuto pánovi jsem externě platil za shánění fanoušků formou PPC facebook
systému, což se zřejmě vůbec nekonalo.Ačkoliv jsem si najivně do dnešního rána myslel, že je vše v pořádku, byl
jsem na tuto podvodnou stránku upozorněn přímo od společnosti Euagency.Okamžitě jsem to začel řešit, jelikož s tímto pánem spolupracuji delší
dobu a já sám jsem mu svěřil fanouškovskou základnu facebookface.czPoškodil nejen mě, ale pravděpodobně i několik dalších klientů mé
společnosti.Tímto krátkým sloupkem bych vás chtěl poprosit o částečnou editaci vašeho
článku, nebo úplného vynechání facebookface.cz a Euagency.
Článek v tomto znění poškozuje obě společnosti.Předem děkuji za pochopení. TM (facebookface.cz)
Dodatek 17:45 v den vydání – Předmětná Facebook Page buď byla zrušena, nebo byla zneviditelněna. Na Facebooku již není dostupná. Žádost o sdělení tajemného „pána“ se kterým spolupracoval FacebookFace.cz zůstala bez odpovědi.