Na Linkedin je teď módní si stěžovat, že tam lidé dávají “co tam nepatří”. Že je to “jako Facebook”. A samozřejmě s tím přichází i ono klasické “demonstrativní odcházení“.
Linkedin prochází stejným vývojem, jako ostatní sociální sítě. “profesní” sítí nebyl prakticky nikdy, ale podstatné je něco zcela jiného.
Sociální síť je taková, jakou si ji uděláte. Tedy koho budete sledovat. U tradičních sociálních sítí (LI, FB, TW) toho od cizích lidí moc nevidíte, takže je na vás, jestli budete sledovat co nechcete (u TikToku to neplatí, ale tam směřuje Facebook i Instagram a časem to “pochopí” i Linkedin).
Platí to i pro vlastní profil. Sice stále budou existovat lidé snažící se vám nařizovat co tam smí či nesmí být, ale vám to může být jedno. Je to váš profil, vy ho vlastníte, vy určujete co na něm bude.
Je na ostatních, zda vás budou chtít sledovat nebo ne.
PS: V Česku je dobrých šest milionů lidí, kteří na Linkedin nejsou. A nechybí jim.