Ministr školství řeší školu od devíti. Nic co by nás trápilo. To co nás trápí, ignoruje. Proč?

🏫 „Revoluce ve školství? Co kdyby škola začínala až od 9:00, přemýšlí politici“ … fascinující jak se tohle vrací s každým novým politickým panoptikem. A jak se znovu musí projít všechny argumenty jak je tohle prakticky nemožné uskutečnit. Na začátek školy se váže příliš věcí

Připomeňme si, co skutečně je potřeba řešit ve školství.

* zpackané osnovy, nadměrné počty hodin v předmětech co se učí jen „aby se učilo“, zbytečné učivo, přijímací zkoušky, které nijak na učivo nenavazují a jedou si vlastní věci

* zásadní nedostatek míst na školách. Letos se to ukázalo na 3000+ chybějících místech jen v Praze (doteď je záplava dětí nevyřešeno) a tisících dalších po republice, příští rok je ještě silnější populační ročník, takže jich bude klidně i 6000+ jen v Praze

* nedostatek míst na školkách a následný nedostatek míst v prvních třídách

* učitele zamrzlé v minulém století a učící stále dokola to co posledních pár desítek let jen proto, že to mají „zpracované“

* tristní digitální gramotnost mezi učiteli a stále tristní úroveň digitálního vzdělávání, bez které se dětí neuplatní po škole (a co se nenaučí nebo je rodiče nenaučí tak prostě od škol nedostanou

* postarat se aby škola děti naučila, připravila je na přijímačky i budoucí studium a nenutit rodiče k placení enormních částek za doučování jen proto, že škola neučí

* školství zaměřené na znechucení dětí, vybudování neúcty k učitelům a nechuti k vzdělávání přes biflování, ponižování, vynucené subjektivní známkování, navíc z předmětů kde známky nedávají smysl (výtvarka, tělocvik)

PS: Tu školu od devíti může škola prostě mít dle vlastního rozhodnutí, takže tu opět máme ministra školství, co neví o školách vůbec nic.