Raiffeisen Bank vyděsila lidi e-mailem o spotřebitelském úvěru. Včetně těch, co už dávno nejsou zákazníky

Pokud vám od banky dorazí e-mail začínající “děkujeme za využití našeho spotřebitelského úvěru.” a nabízející pojištění schopnosti splácet, tak se logicky musíte začít divit, proč něco takového dostáváte když žádný úvěr ani půjčku nemáte.  Jdete to samozřejmě zkontrolovat online a stále žádný nemáte.  Tohle podivné překvapení Raiffka dnes večer připravila mnoha lidem – na Twitteru se mi obratem ozvali poté co jsem tam Raiffku zmínil s dotazem.

2020-03-19 20_14_27-Doplňkové informace ke spotřebitelskému úvěru - daniel@justit.cz - JustIT.cz Mai.png

Aby toho nebylo málo, přišlo to dokonce dvakrát. Oboje na stejný daniel(z)pooh.cz e-mail.  Což bude možná tím že mám jako osobní tak firemní účet.

Méně snadné vysvětlení je, proč tento e-mail přišel i lidem, kteří už zákazník Raiffky nejsou.  Příklad: 

Pokud vám tedy od Raifky přišel stejně záhadný e-mail tak se asi nelekejte, vypadá to, že se někomu něco nepovedlo a odeslal e-maily lidem, kteří je nikdy neměli dostat. Buď zcela chybějící segmentace nebo prostě jeden velký omyl. O to větší, že zjevně použili i roky staré e-maily, které už ani použít nesměli – GDPR na tohle pamatuje dost velkými pokutami.

V době phishingu a podvodů se samozřejmě nelze divit pokud vás to poněkud vyděsilo.

Tiskové oddělení kontaktováno, prozatím (19.3.2020 21:01) dorazila omluva pro zákazníky.

2020-03-20 07_07_22-Doručená pošta (4) - daniel@justit.cz - JustIT.cz Mail.png

Velmi se omlouváme všem, kteří od nás vlivem technické chyby obdrželi e-mail s názvem “Doplňkové informace ke spotřebitelskému úvěru”. V žádném případě nešlo o záměr. Děkujeme za pochopení.

Stále tedy čekám na vyjádření k tomu, že obeslali i osoby, které již roky nejsou klienti. Po upomínce dorazila ([20.03.20 12:30]) odpověď.

jak vás již informoval můj kolega, vlivem technické chyby došlo včera k rozeslání e-mailu s názvem “Doplňkové informace ke spotřebitelskému úvěru” i na osoby, které u nás v bance aktuálně spotřebitelský úvěr sjednán nemají. Velmi nás nastalá situace mrzí. Ještě včera v noci jsme na všechny, kterým výše uvedený e-mail přišel, rozeslali omluvu. Ubezpečujeme vás, že děláme vše pro to, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala. Obecně lze říci, že naše kampaně vždy odesíláme jen na ty adresáty, u nichž máme souhlas s uchováváním e-mailového kontaktu. Děkujeme za pochopení.

Opět tedy urgují. [20.03.20 13:23] dorazilo v zásadě totéž

jak jsem psala, šlo o technickou chybu. Jsme si plně vědomi závažnosti situace a proto jsme se a) omluvili, za b) ji řešíme tak, aby se neopakovala. Více k tomu již nemohu dodat.
V případě, že byste chtěl vznést oficiální námitku a požádat o úplné vymazání vaší adresy z našich databází, na což máte samozřejmě právo, prosím využijte e-mail info@rb.cz. Kolegové s vámi vaše připomínky vyřeší osobně na individuální bázi.
Ještě jednou se velice omlouváme.