Jaký dosah mají Příběhy na Facebooku? Má smysl je používat pro osobní profily?

Facebook zásadně tlačí Příběhy. Formát příspěvku na výšku co po 24 hodinách mizí. Jsou dostupné na osobních profilech i Stránkách (ve Skupinách je Facebook loni v září zrušil). Na Instagramu fungují poměrně dobře, ale podmínkou je, že máte audienci (fanoušky) mladší 20/25 let. Jak to ale vypadá u osobních profilů na Facebooku?

Osobní profily nemají k dispozici žádné Insights/Statistiky dosahu a interakci pro klasické příspěvky, takže kolik z vašich přátel smí vidět vaše příspěvky se nemáte jak dozvědět.

Platí ale stejná algoritmická omezení (prostudujte Se 100 fanoušky máte na Facebooku dosah v desítkách procent. Postupně ale dojdete ke 2 % a hlavně Vidí moji přátelé na Facebooku všechny mé příspěvky? A jak je to se Stránkami?) jako u Stránek – tam se příspěvky neukazují více než několika procentům fanoušků, u osobních profilů by to mělo být lepší, tedy snad někde okolo deseti procent (ano, pouze jeden z deseti vašich přátel smí vidět vaše příspěvky).  Ovlivnit to nemůžete, osobní účty připlácení za dosah neumožňují.

Příběhy na osobních profilech ale nabízejí počet zhlédnutí (včetně toho kdo viděl které „okénko“) – můžete se tedy podívat, zda má vůbec smysl se obtěžovat s plněním Příběhů.

2020-03-07 08_26_01-Daniel Dočekal.png

Příklad výše ukazuje na medián 153.5 – z 1577 přátel a 1917 sledujících. Průměrný dosah tedy někde okolo čtyř procent.

Podobná mizérie to mimochodem je i na Instagramu.  Tam z podobného vzorku je medián 94 a průměrný dosah tedy 7.6 procenta. U klasických příspěvků medián 254 a dosah 20 % (vlastně skvělý, ale je to dáno účtem s nízkým počtem fanoušků, čím více jich máte, tím více algoritmy omezují).

TIP: Jak na Instagram Příběhy (Instagram Stories)

Problém Příběhů na Facebooku je dán algoritmem (ten omezuje viditelnost stejně jako u klasických příspěvků) ale také tím, že Příběhy na Facebooku lidé prostě nepoužívají – jsou na to staří, nerozumí jim, tím jak nejsou součástí klasického newsfeedu se na ně nechodí dívat.

Facebook se to čerstvě pokouší změnit tím, že při vytváření příspěvků jste doposud měli možnost vybrat kam má být vložen – bylo možné vybrat příspěvek, příběh nebo příběh+příspěvek. Chvíli testovali možnost vybrat jenom jedno, nikoliv obě možnosti. Vcelku logická cesta jak Příběhy na Facebooku ještě více zabít. Ve zcela čerstvé podobě už není možné vůbec vybírat – klasické vkládání je pouze do příspěvku, do Příběhu je nutné vkládat samostatně (stejně jak na Instagramu).