Můj inzertní profil na Facebooku je sbírka nesmyslů a ty nejvíc zřejmé a jasné věci zcela chybí. přes 80 % nesmyslů.

Je čas se opět podívat na to, co si o mě Facebook vymyslel, že jsou mé zájmy. Dělávám to tak zhruba jednou, dvakrát ročně. A vždy je to zvláštní pohled. Počátek rok 2019 je opět stejný bída. Facebook vůbec netuší, že miluji sci-fi (jediné co dal dobře je Steampunk), fantasy, dámské boty (zejména na vysokém podpatku), žurnalistiku, MMORPG (aspoň že ty „hry“ jako celek tam konečně poznal). Netuší ani, že už několik let miluju kočky (protože máme doma #sisithecat) nebo že mám rád fotografii, webdesign a desítky dalších věcí, které z mého profilu mohl snadno poznat už řadu let. Neví ani že miluju kolo a ježdění na něm, ač k tomu už dva roky má tisíce možných cest jak to zjistit.

Fascinující je, že si myslí, že mám zájem o Lyft (prý jsem si ho nainstaloval jako aplikaci, což není pravda) nebo o TripAdvisor či Balet (prý podle toho, že jsem kliknul na inzeráty tohoto se týkající, kde jsem si 100% jist, že jsem na ně neklikl).

2019-01-22 17_16_15-(1) ad preferences

Neznámo proč si myslí, že miluji Itálii, italštinu a řadu italských měst. Tohle a desítky dalších také prý podle toho, že klikám na inzerci, což je absurdní. Neklikám.

2019-01-22 17_19_51-(1) ad preferences

Když tohle téma analyzovali v USA, tak zjistili, že Facebook v 27 % případ. chybuje s odhady zájmů uživatelů a tím i v následném cílení reklamy. V mém případě se strefil v 21 případech a v 93 je mimo (a to jsem ještě v tom „strefil“ byl v hodně případech tolerantní).  Mýlka v 81.5 % případů. V praxi to znamená, že z deseti inzerátů za které někdo platí se Facebook trefí jakž takž pouze ve dvou z nich.

Udělejte si stejný test, jak se dostat k inzertním preferencím najdete v Jak zjistím představu Facebooku o mých zájmech. Jak nastavit cílení reklamy na Facebooku?

Na to jak to vypadalo v roce 2017 se můžete podívat v Cílíte na Facebooku reklamu podle zájmů uživatelů? Marná práce, jsou mimo. Je tam i vlastně možné si tehdejší mé „zájmy“ srovnat s těmi dnešními. Je to dost zásadní rozdíl, ale už tehdy to bylo zásadně špatně. Dnes je to špatně ještě více.

O čtvrt roku později (duben 2019) najdete v Můj inzertní profil na Facebooku je stále kompletní sbírka nesmyslů

2019-01-22 17_17_31-(1) ad preferences2019-01-22 17_21_57-(1) ad preferences2019-01-22 17_23_35-(1) ad preferences2019-01-22 17_24_33-(1) ad preferences2019-01-22 17_25_07-(1) ad preferences2019-01-22 17_25_51-(1) ad preferences2019-01-22 17_26_15-(1) ad preferences2019-01-22 17_26_26-(1) ad preferences2019-01-22 17_26_37-(1) ad preferences2019-01-22 17_27_22-(1) ad preferences

PS: Instagram nově ukáže co o vás ví a podle čeho cílí reklamu. Pohled je to děsivý

Reklamy