S blížícím se školením Instagramu jsem aktualizoval Kolik má v Česku Facebook uživatelů? Jak je to s věkem? Proč jsou ta čísla tak podivná? a Kolik uživatelů má český Instagram a jak je to s věkovým složením uživatelů? a objevilo se tam pár zajímavých trendů.
Především ten, že od listopadu 2016 se český Instagram posunul z nějakých 900 tisíc uživatelů na 1 milion 500 tisíc. Což, nutno dodat, je docela dost velký posun, byť je to stále v zásadě jenom něco přes deset procent české populace. Pořád platí, že Instagram je výsadou lidí do 25 let věku, ale z špičky v penetraci populace se ze 70% podílu posunul na 90% (ale tady pozor okolo 16-21 let věk je to zkreslené dětmi pod 13 let co mají vyplněný vyšší věk).
Podstatně zajímavější je to, že Facebooku prakticky neroste počet uživatelů. Z 4 700 000 na 4 800 000 tomu nelze říkat zrovna růst, byť je to stále polovina populace (a dvě třetiny té internetové). Podstatnější ale je, že ubývají mladí uživatelé a stále platí, že někde mezi 16 až 25 roky má Facebook v populaci penetraci větší, než je lidí v populaci – spousty těch 9-12 letých dětí vyplňují 16/18 let, aby se na Facebook dostaly (a tohle se samozřejmě projevuje i u Instagramu). Což ve výsledku zcela ničí jakékoliv cílení reklamy na ty okolo 18 let věku.
Pro více informací a grafů mrkněte do Kolik má v Česku Facebook uživatelů? Jak je to s věkem? Proč jsou ta čísla tak podivná? a Kolik uživatelů má český Instagram a jak je to s věkovým složením uživatelů?