Google Trends neukazují kolik lidí užívá nějakou službu či produkt, ale jaký je zájem o danou věc ve vyhledávání. Trends navíc umožňují srovnávat vyhledávaná slova a zobrazit si vývoj v čase. To vše jak celosvětově, tak v určité zemi.
Facebook vs. ostatní ukazuje na jednu dost podstatnou věc. Celosvětově zájem o Facebook dlouhodobě klesá. V Česku (druhý graf) to není tak silné, ale i tam je vidět pokles zájmu. Stále ale platí, že Facebook je před „konkurenty“ vzdálený doslova světelné roky. A nezapomeňte, jak Instagram, tak WhastsApp, vlastní právě Facebook.


Když odstraníme Facebook, tak je dost zjevné, že stoupá zájem o Instagram (v Česku velmi výrazně), stejně jako o WhatsApp. Twitter světově dlouhodobé klesá a mediálně výsadní pozice Snapchat je poněkud nadsazená. Neodpovídá tomu ani počet uživatelů této služby ani zájem ve vyhledávači.

V Česku je navíc velmi výrazně vidět, že jediné co z ostatních dlouhodobě stoupá je právě Instagram, Twitter velmi mírný dlouhodobý pokles a zájem o Snapchat a WhatsApp je v zásadě stejný.

TIP: Pokud se chcete více dozvědět o Twitteru, zkuste ‣ Twitter for dummies. Pro Instagram má @365tipů podrobný ‣ Návod pro Instagram a pro Facebook dobře slouží ‣ Jak používat Facebook pro marketing