Proč lidé používají aplikace značek, firem, produktů či obchodů?

Pokud byste si mysleli že snad užívání aplikací má nějaký jiný hlavní důvod než získání slev, tak jste se mýlili. Ale dost často existují velké rozdíly mezi jednotlivými zeměmi.

Výsledky průzkumu od Ipsos Open Thinking Exchange, který proběhl v řadě zemí, umožňují lépe pochopit, proč lidé používají aplikace značek, firem, produktů či obchodů – děje se tomu tak v 51 % případů (a to dokonce pravidelně). V USA je hlavní motivací získávání sleva a kuponů, v Evropě to není tak jednoznačné, na těsně druhém místě je totiž touha po informacích.

USA Globální
Získat slevy a kupony 50 % 41 %
Snáze umožní přejít na jejich web či stránku na sociálních sítích 37 % 38 %
Mají pomůcky, které mi pomáhají 30 % 35 %
Pro informace o značce, produktu, obchodu či společnosti 27 % 43 %
Mají zábavný, zajímavý či super obsah 23 % 27 %
Pro účast v jejich soutěžích 20 % 20 %
Pro přádávání názorů a doporučení 16 % 18 %
Mám pocit spojení se značkou, produktem, obchodem či společnosti 12 % 17 %
Nic z výše uvedeného 14 % 9%

Podle dotazovaných vede používání aplikace k vyššímu zájmu o koupi (52 % říká ano, 42 % říká ne v Evropě, v USA je to přesně obráceně). A pouze 38 % říká, že je snazší a rychlejší použít aplikaci, než web či sociální média.

Neméně zajímavé je i další zjištění – co lidé raději volí, jestli sledování značky na sociálních médiích nebo používání aplikace. 55 % dává přednost sociálním médiím – výjimku s předností aplikacím předstvuje Turecko (55 %), Japonsko (62 %), Čína (60 %) a Austrálie (51 %).

Mezi zeměmi ve kterých proběhl průzkum bohužel není Česká republika, byť například sousední Polsko ve výsledcích najdete.

Zdroj: Socialogue: Global APPification