Lab42 má nová data, proč fanoušci přestávají být fanoušky na Facebooku – nejčastěji je to proto, že je firmy zahlcují. Ale důležité také je vědět, že je obtěžuje přímý kontakt od firem a značek.
Nejčastějším důvodem ukončení fanouškovství je v 73 % příliš časté přispívání firem. V tomto ohledu se Lab42 shoduje i s dřívějšími průzkumy na toto téma. A je vhodné vědět, že pokud bude vaše firma na své Stránce zveřejňovat příspěvků málo, fanoušci to zpravidla nepostřehnou. Ale velmi rychle si všimnou, že přispíváte příliš.
Uživatelům u firem na Facebooku vadí, že jim firmy zahlcují zeď (newsfeed) na Facebooku. Na druhém místě je v 36 % případech to, že fanoušci nechtějí být firmami kontaktováni – jedna z častých chyb, kterou firmy na sociálních sítích dělají (představují si Facebook jako něco zcela jiného, než je).
Na třetím místě jsou obavy o soukromí (30 %), což ale svědčí pouze o tom, že uživatelé Facebooku jednak vůbec netuší jak firemní Stránky fungují, druhak stále nechápou, že na sociální sítí (a Facebooku zejména) žádné soukromí neexistuje.
Lab42 v své infografice uvádí ještě další zajímavé údaje, takže neváhejte a prostudujte ji.