Hráči her přecházeji na mobily a sociální hry, jak vypadá herní trh v USA?

Hráči her v USA stále představují velké množství peněz (24.75 miliardy dolarů v roce 2011 za celý herní průmysl, tedy jak hry, tak příslušenství a hardware) a většina příjmů se odehrává v klasických počítačových hrách, Podle Entertainment Software Association (ESA) se ale hráči (pomalu ale jistě) přesouvají na jiné formáty her.

Je to vidět i na příjmech v jednotlivých kategoriích, PC a konzole hlásí meziroční pokles z 10.1 miliardy na 9.25 miliardy . Příjmy herního průmyslu z her klesly (z 16.9 miliardy na 16.6 miliardy). Na vzestupu jsou ale mobilní aplikace, sociální sítě i stahování her.  Došlo i k poklesu kusů prodaných her, konzolových se prodalo 229.8 milionu (loni 232.5), na počítače 15.8 milionu (loni 24.8 milionu).

Podle zprávy ESA byla v roce 2011 nejprodávanější video hrou Call of Duty: Modern Warfare 3 následovaná Just Dance 3 a Madden NFL 12. Nejprodávanější počítačovou hrou pak Star Wars? The Old Republic, Elder Scrolls V: Skyrim a Starcraft II: Wings of Liberty.

Jak vypadá herní průmysl v USA?

  • průměrná domácnost v USA vlastní alespoň jednu herní konzoli, počítač nebo smartphone
  • 49% domácností v USA vlastní vyhrazenou herní herní konzoli
  • průměrný věk hráče je 30 let (32 % hráčů je pod 18, 31 % ve věku 18-35, 37 % je starší 36 let)
  • 12 let je doba, po kterou průměrný hráč hraje hry
  • 53 % hráčů jsou muži, 47 % ženy
  • Ti co nejčastěji nakupují hry jsou v průměru staří 35 let, v 52 % nakupují hry muži
  • 46 % koupilo, nebo plánuje koupit, hru v roce 2012
  • 33 % hráčů hraje sociální hry

Co nejvíce hráči her v USA hrají online a na mobilních zařízeních?

  • Puzzle, deskové hry, hádanky, karetní hry – 42 % (47 % na mobilních zařízeních)
  • Akční, sportovní, strategie, RPG – 25 % (12 % na mobilních zařízeních)
  • Stahovatelné hry – 13 % (27 % na mobilních zařízeních)
  • MMO – 11 % (4 % na mobilních zařízeních)
  • Ostatní – 9 % (14 % na mobilních zařízeních)

Co dalšího hráči her v USA dělají?

  • V 40 % používají herní konzole pro přehrávání videa
  • V 20 % používají herní konzole pro poslech hudby
  • V 17% používají herní konzole pro sledování televize
  • 62 % hráčů hraje hry s dalšími lidmi, ať už online, nebo osobně

Jaké hry se v USA nejvíce prodávají?

  • Akční, 19 %
  • Střílečky, 18.4 %
  • Sportovní, 14.8 %
  • Zábavné pro rodinu, 11 %
  • Dobrodružné, 9.5 %
  • RPG, 7.2 %
  • Závodní, 5.8 %
  • Náhodné, 4.0 %
  • Soubojové, 3.7 %
  • Strategie, 2.8 %
  • Ostatní a kompilace, 2.1 %
  • Zábavné pro děti, 0.8%
  • Letecké, 0.6%
  • Arkády, 0.2%

Pokud domácnost vlastní více herních zařízení, v 70 % hrají hry na konzoli, 65 % PC, 38 % smartphone, 35 % na vyhrazeném zařízení do ruky, 26 % na bezdrátovém zařízení. Mobilní hráči hrají v 33 % na mobilním telefonu a v 25 % na jiném zařízení do ruky.

Zdroj: 2012 Essential Facts About the Computer and Video Game Industry