TIMELINE na firemních Stránkách prý zlepšuje „engagement“

Podle Simply Measured zlepšuje TIMELINE podoba firemních stránek zapojení fanoušků. Zahraniční média samozřejmě přebírají právě onen titulek, skutečnost je ale trochu komplikovanější, než toto zjednodušení. A navíc je ona studie založená na patnáctí Stránkách a velmi malém časovém rozmezí.

Podle Simply Measured se průměrná míra zapojení fanoušků na příspěvek zvýšila o 46% – z 1 672 před Timeline na 2 441 po Timeline. A po normalizaci dochází Simply Measured k 14% růst, tedy z původních 14% zapojení fanoušků na 16%.

Ve skutečnosti je ale důležité studii číst důkladněji – míra zapojení fanoušků po TIMELINE klesla u klasickýhc příspěvků. U Videí a fotografií ale stoupla o 65%. Simply Measured vyvozuje závěr, že je to dáno lepší vizuální podobou na Timeline. Závěr se kterým je nutné silně polemizovat – TIMELINE nijak nezměnila to, jakým způsobem fanoušci dostávají informace ze Stránek – jejich zeď (news feed) se nijak nezměnil.

Coca-Cola na zavedení TIMELINE (čistě teoreticky) spíš doplatila

A s ohledem na vzorek pouhých patnácti stránek je hodně důležité si uvědomit, že právě „engagement“ (míra zapojení fanoušků) se dokáže týden od týdne proměnit i v řádech desítek procent.