Jak spotřebitelé komunikují se značkami na Facebooku

Podle nejnovější studie komunikují zákazníci se značkami na Facebooku více, než na jiných sociálních médiích. Pokud chcete být na Facebooku úspěšní coby značka, snažte se o přesvědčivost a prospěšnost sdělení, minimalizovat okatý marketing a fanoušky v žádném případě nezahlcovat.

58% uživatelů dává „like“ značce, protože jsou zákazníky této společnosti, 57% protože chce získat slevy a dárky, 41% chce ukázat ostatním, že se jim značka libí a že ji podporují. Pouze 31% očekává, že se touto cestou dozví něco mezi prvními a stejné procento lidí očekává, že získá exkluzivní informace.

TIP: Fanoušci od firemních Stránek (Pages) tedy hlavně očekávají hmotné výhody. A nejlépe se vám fanoušci budou získávat mezi stávajícími zákazníky, zanedbáváte-li tedy sociální prvky na svém webu, děláte velkou chybu.

Plných 77% fanoušků pouze čte/sleduje informace o značce, pokud doufáte v jejich aktivitu, je to slabé – 17% sdílí s ostatními, 13% aktivně o značce píše. A 17% nedělá vůbec nic.

Na druhou stranu, pozitivní je, že 56% fanoušků uvádí, že značku spíše doporučí přátelům poté co se oni sami stali fanoušky. A 51% uvádí, že je pravděpodobnější, že si koupí produkt, poté co se stali fanoušky.

TIP: Nejlépe někoho přesvědčíte ke koupi, pokud přesvědčíte jeho manželku (či jejího manžela). Nejde-li to, fanoušci jsou pro vás užiteční, ale míra vlivu není tak velká, jak se často předpokládá.

Pokud už fanouška získáte, tak 76% z nich zůstane a nikdy nepřistoupí k zrušení fanouškovství.

A kde fanoušci nejvíce tráví čas? 49% vkládá informace na Zeď, 45% sleduje tok zpráv, 26% hledá další přátele, 20% posílá e-maily, 17% hraje hry a pouze 14% navštěvuje Stránky.

TIP: Stará známa věc, vaše Stránka (Page) na Facebooku není místem, kde by se fanoušci vyskytovali. Je výkladní skříní, která slouží hlavně těm, kdo ještě fanoušci nejsou.