Podle nejnovější studie komunikují zákazníci se značkami na Facebooku více, než na jiných sociálních médiích. Pokud chcete být na Facebooku úspěšní coby značka, snažte se o přesvědčivost a prospěšnost sdělení, minimalizovat okatý marketing a fanoušky v žádném případě nezahlcovat.
58% uživatelů dává „like“ značce, protože jsou zákazníky této společnosti, 57% protože chce získat slevy a dárky, 41% chce ukázat ostatním, že se jim značka libí a že ji podporují. Pouze 31% očekává, že se touto cestou dozví něco mezi prvními a stejné procento lidí očekává, že získá exkluzivní informace.
TIP: Fanoušci od firemních Stránek (Pages) tedy hlavně očekávají hmotné výhody. A nejlépe se vám fanoušci budou získávat mezi stávajícími zákazníky, zanedbáváte-li tedy sociální prvky na svém webu, děláte velkou chybu.
Plných 77% fanoušků pouze čte/sleduje informace o značce, pokud doufáte v jejich aktivitu, je to slabé – 17% sdílí s ostatními, 13% aktivně o značce píše. A 17% nedělá vůbec nic.
Na druhou stranu, pozitivní je, že 56% fanoušků uvádí, že značku spíše doporučí přátelům poté co se oni sami stali fanoušky. A 51% uvádí, že je pravděpodobnější, že si koupí produkt, poté co se stali fanoušky.
TIP: Nejlépe někoho přesvědčíte ke koupi, pokud přesvědčíte jeho manželku (či jejího manžela). Nejde-li to, fanoušci jsou pro vás užiteční, ale míra vlivu není tak velká, jak se často předpokládá.
Pokud už fanouška získáte, tak 76% z nich zůstane a nikdy nepřistoupí k zrušení fanouškovství.
A kde fanoušci nejvíce tráví čas? 49% vkládá informace na Zeď, 45% sleduje tok zpráv, 26% hledá další přátele, 20% posílá e-maily, 17% hraje hry a pouze 14% navštěvuje Stránky.
TIP: Stará známa věc, vaše Stránka (Page) na Facebooku není místem, kde by se fanoušci vyskytovali. Je výkladní skříní, která slouží hlavně těm, kdo ještě fanoušci nejsou.