Posterous – www.posterous.com – vzniklo jako jednoduchá blogovací služba. A nyní se z ní má stát socální síť. Mění se i název – Posterous Spaces spojuje dva produkty – blogy a skupiny – tak aby bylo možné nabídnout privátní sdílení. V době Facebook a Google je to sice poněkud zvláštní, ale proč by to nemohli zkusit.
Princip spočívá ve vytváření “Posterous Spaces” (Prostorů na Posterous), které mohou být jak privátní, tak veřejné – jinými slovy, můžete si udělat “kolik blogů chcete” a některé z nich mohou být veřejně přístupné, některé pouze privátní.
Posterous, podle jejich zakladatele a CEO Sachina Agarwala, trvalo osm měsíců, než přišli na to, že uživatelé chtějí právě to, čemu teď říkají Posterous Spaces.
Posterous má zhruba 15 milionů uživatelů a radikální změna pro ně bude nejspíš překvapením. Zda příjemným či nikoliv je otázka. Z Posterous se skutečně stala klasická sociální síť – chce po vás budování sítě kontaktů (v podobě “follow” neboli sledování). Na druhou stranu vkládání příspěvků je stále v “blogovém” stylu – se všemi “zbytečnými” komplikacemi. Na druhou stranu vaše “statusy” mohou být skutečně na úrovní blognutí (či článků, chcete-li).
Jak to může vypadat v praxi? pooh’s posterous je místo, kde můžete začít – experimentální prostor je poněkud poloprázdný, ale pro základní seznámení postačí.