Facebook a Google slouží ve dvou třetinách případů k přihlašování na webu. Uvádí to Janrain v několika přehledných grafech. Ty by si měl prohlédnout každý, kdo chce na své webové službě nabízet přihlašování (autentizaci) pomocí identit na „jiných“ webech. A tradičně by neuškodilo, kdyby se na tato data podíval někdo z MojeID.

V únoru tohoto roku po několika letech umřelo OpenID (viz Je čas se rozloučit s OpenID). Roli univerzálního přihlašovacího a identifikačního mechanismu ve velkém převzal hlavně Facebook a Google. V menším objemu některé další velké služby (Yahoo, Twitter a Windows Live coby ty rozšířenější). OpenID se nepodařilo prorazit ani na technologické vrstvě, prozatím to vypadá na převahu OAuth a různých hybridních a proprietárních technologií.

Se spuštěním Google+ je navíc zřejmé, že může dojít k dalším změnám. Facebooku vyrostla silná konkurence a „Google identita“ bude pro přihlašování důležitější než předtím – zejména v okamžiku, kdy Google+ doplní API a rozšíří možnosti propojení s vnějšími službami.

Ze zjištění ve zmíněné studii je ale důležité upozornit na následující – 60% uživatelů preferuje použití sociální identity jiné než je Facebook. Nelze tedy zjednodušeně „zavést Facebook login“ a spoléhat se na to, že jde o univerzálně použitelné řešení. Pro rychlé přihlášení a autentizaci je tak potřeba nabízet více možností, včetně toho, že je stále nutné myslet i na uživatele, kteří žádné takové řešení nemají nebo jej používat nechtějí.

Zdroj: Social Login and Social Sharing Trends