Gardian upozorňuje na zvláštní formu vězeňských prací v čínských věznicích – vězni ve dne vykonávají klasické těžké manuální práce, v noci hrají online hry jako je World of Warcraft. Nikoliv pro zábavu, ale pro tvorbu herní měny, která je poté měněna na reálné peníze.
„Čínští farmáři“ (chinese farmers) je v online MMO (Massive Multiplayer Online) hrách pojem – postava ve hře celý den „vyrábí“ herní peníze, ty jsou poté hráčům prodávány za reálné peníze. Lukrativní podnikání, které skutečně najdete zejména (ale nejenom) v Číně – proto také vzniklo označení „čínští farmáři“. Odhaduje se, že až 80% „farmářů“ je právě v Číně.
Činnost, která je v rozporu s podmínkami užívání hry (ale i s platnou čínskou legislativou), je dostatečně lukrativní k tomu, aby existovaly stovky firem, které s desítkami počítačů, virtualizací a speciálním software zabíjejí ve hrách nepřátele, sbírají herní předměty a získané peníze prodávají. Případně prodávají i celé postavy, které dosáhly maximální úrovně. V řadě případů se podílejí i na krádežích herních postav – útoky na hesla získají přístup k účtu, vše co postava má prodají, získané herní peníze promění na reálné.
Čínské věznice, podle Guardianu, vězně zapojují do „farmaření“ intenzivně. Podle jednoho z vězňů bylo v jedné konkrétní věznici až 300 vězňů, kteří denně až 12 hodiny „vydělávali“ v online hrách. A na počítačích běžících 24 hodin se střídaly dvě směny. A pokud někdo z nich nesplnil denní kvótu, následovaly fyzické tresty.
Zdroj: China used prisoners in lucrative internet gaming work