Před rokem Facebook uvedl Like tlačítko, které si snadno mohl kdokoliv dát na webovou stránku a provázat tak svůj web s Facebookem a jeho uživateli. Like tlačítku se povedlo to co nikomu, stalo se doslova univerzálně používaným prvkem na celosvětovém Internetu. A dnes? Přes 10 tisíc webů přidává denně Like na své stránky.
Mimo to se Facebook Like stalo nástrojem spamu a podvodů, protože i takový je Internet – daň za otevřenost Like tlačítka je prostě taková. Snadnost nasazení a používání je možná jenom tam, kde nejsou důsledně řešeny všechna omezení zabezpečující zneužívání. V celkovém pohledu ale Facebook Like přináší více dobrých věcí, než těch špatných. A prakticky rok po uvedení na Internet také konečně začíná nahrazovat původní Share (Sdílej) tlačítko – dnešní Like (To se mi líbí) je použitelným marketingovým nástrojem, stejně tak jako ukazatelem toho, co návštěvníky vašeho webu zaujalo.
Návod: fb:like (facebook Like Button) a jak na něj vám poradí, pokud váháte jak dostat Like tlačítko na váš web. Pokud vám to stačí přímo od Facebooku, tak Like Button nabízí generátor potřebného kódu a samozřejmě odkazy na anglicky psanou dokumentaci. Hodit se vám možná později bude i Návod: fb:like pro pokročilé – jak zjišťovat informace o počtech like/share, byť už asi bude čas oba návody aktualizovat (jsou z loňského roku).