Facebook je pro online prodej minimálním zdrojem prodejů, upozorňuje Forrester Research v poslední studii. A varuje, že může trvat velmi dlouho, než se Facebook promění v nástroj rovný Google.
„V průměru Facebook vytváří méně než 1% příjmů z e-commerce pro prodejce s robustním podnikáním na webu,“ uvádí zpráva.
Forrester uvádí, že většina ze 102 dotazovaných online prodejců získává nové zákazníky hlavně skrz inzerci ve vyhledávání, affiliate programy, organické vyhledávání a e-mail. Pouze 7% z dotazovaných uvádí „přítomnost na sociálních sítích“ mezi trojicí největších zdrojů nových zákazníků.
Facebook se, podle studie, hodí více pro malé firmy spoléhající se na word-of-mouth, sociální hry a zboží, které je hodně závislé na doporučeních od přátel. Forrester varuje i před optimismem ohledně Facebook Credit – podle Forresterů jde o problematickou službu s problémy – hlavně v oblasti soukromí a obav z používání.
„Facebook není vyhledávač,“ říká Sucharita Mulpuru. „Kupující chodí na weby, kde mohou snadno najít co co hledají. Facebook je adresář a komunikační nástroj. Ve výsledku jde o místo, kde relativně málo kupujících navazuje vztahy se značkami.„