Information 2.0 and Beyond: Where are we, where are we going? od Pew Internet & American Life Project nabízí srovnání Internetu dnes a před deseti lety. A ptá se. Kde jsme? A kam jdeme?

2000

2010

46% dospělých používá Internet

5% má vykorychlostní připojení doma

Pod 20% se dívá na videa online

53% vlastní mobilní telefon

0% je připojeno k Internetu bezdrátově

0% používá sociální sítě

74% populace používá Internet

65% má doma vysokorychlostní připojení

66% se dívá na videa online

85% dospělých vlastní mobilní telefon

59% je připojeno k Internetu bezdrátově

61% používá socální sítě

Co nejvíce dospělí lidé dělají na Internetu?

  • 87% vyhledává informace
  • 66% sleduje online videa
  • 37% stahuje hudbu
  • 27% stahuje videa
  • 26% komentuje
  • 14% bloguje

V čem ještě se Internet za deset let změnil?

Zatímco před deseti lety se na internet přistupovalo takřka výhradně z klasických počítačů (skoro 70%), dnes je toto číslo o několik procent menší. Výrazná je ale role laptopů a notebooků – z 30% přes deseti lety je dnešních zhruba 60%.

Přístup k Internetu se mění i z roku na rok – v roce 2009 k internetu z laptopu přistupovalo 39% dospělých, v roce 2010 je to už 47%. A v roce 2009 přistupovalo k Internetu z mobilních telefonů 32%, v roce 2010 je to už 40%. Bezdrátově k Internetu přistupuje nejvíce skupina 18-29 let (84%) a se stoupajícím věkem procento klesá. 65+ pak představuje už jenom 20%.

Denně přistupuje z mobilního telefonu 56% uživatelů mobilního Internetu, týdně 17% a méně často 27%.

Nástup sociální sítí

Sociální sítě a média byly před deseti lety neexistující záležitostí, dnes je to fenomén – 82% uživatelů ve věku 18-29 používá sociální sítě a jsou skupinou s největší penetrací sociálních sítí. Se stoupajícím věkem penetrace klesá až na 28% těch co jsou starší 65 let.

Nástup sociálních sítí můžeme vysledovat někdy do roku 2005 – 8% dospělých používalo sociální sítě, v roce 2008 už to bylo 35%, dnes je to 61%.

Nastupuje éra aplikací?

35% dospělých má na svých telefonech aplikace, pouze 24% je ale opravdu používá. Nejvíce využívány jsou hry, následuje zpravodajství, počasí, mapy, navigace a sociální sítě.

  • 11% vlastníků mobilních telefonů netuší, jestli jejich telefon má nějaké aplikace
  • 29% si stáhlo nějakou aplikací
  • 13% za nějakou aplikaci zaplatilo
  • průměrný počet aplikací na telefonu je 18

Jak je na tom zpravodajství a noviny?

71% dospělých Američanů získává zprávy a informace online, většina z nich je pod věkem 50 let, třetina z nich je mladší 30 let. 38% získává zprávy a informace pouze offline, 59% využívá oba způsoby.

Nejvíce užívané způsoby získávání zpráv:

  • 56% portály
  • 46% weby tv zpravodajství
  • 38% specializované weby
  • 38% zpravodajské weby
  • 18% mezinárodní zpravodajské weby

Nejpopulárnější služby na zpravodajských webech napříč celou populací.

  • Odkazy na související články, 68%
  • Multinédiální obsah, 48%
  • Agregátory zpráv, 48%
  • Snadné sdílení obsahu, 44%
  • Přizpůsobení a personalizace zpráv, 42%
  • Interaktivní materiál, 38%
  • Komentáře, 37%
  • Možnost sledovat na sociálních médiích, 25%

Pouze jeden zpravodajský zdroj sleduje 21% lidí, dva až pět 57% a více než šest 11%. Jeden konkrétní nejvíce oblíbený přitom má pouze 35% lidí.

Zpravodajství z mobilních telefonů používá 25% dospělých, 73% používá sociální sítě (71% dostává zprávy e-mailem nebo ze sociálních sítí), 29% Twitter. Pouze 10% na mobilních telefonech využívá služby posílající upozornění přímo na mobilní telefon.

28% internetových uživatelů používá nějakou formu přizpůsobené domácí stránky, 39% uvádí, že něco podobného na zpravodajském webu chtějí. A 70% se cítí zavaleno množstvím zpráv a informací.