Válka pokračuje, Twitter usvědčen z (poněkud účelové) manipulace

Nedávné tvrzení, že pouze 10% uživatelů Twitteru jej nepoužívá z oficiálního Twitter klienta je možná záměrně manipulativní. Účelové tvrzení  Twitteru částečně vyvrací Sysomos. Ve skutečnosti 42% tweetů pochází z alternativních  klientů

Twitter a tvůrci Twitter aplikací vstoupili do válečného stavu okamžikem, kdy Twitter tvůrce aplikací varoval, že je sice hodlá „tolerovat“ ale bedlivě sledovat. A dbát na to, aby uživatel měl „jednotnou zkušenost“ při používání Twitteru. Absurdní a kritizované prohlášení Twitter doprovodil argumentací, která naznačovala, že alternativní klientské aplikace jsou tak jako tak nevýznamné. Podle Twitteru používá tuto mikroblogovací sociální síť 90% uživatelů přes oficiální software.

Všechno je ale možná poněkud jinak. Sysomos upozorňuje, že Non-Official Twitter Clients Still Widely Used. Analýzou 25 milionů tweetů z 11.března 2011 došli k tomu, že 42% pochází z neoficiální aplikace a 58% oficiální – z toho 35.4% tweetů pocházelo z www.twitter.com, 8.8% z iPhone, 5.5% z Blackberry, 2.6% z mobilní verze Twitter.com a 2.3% z Androidu.

Nejrozšířenější klientské aplikace pro Twitter jsou TweetDeck, UberSocial a Echofon (všechny pocházejí od UberMedia a pro lepší pochopení souvislost viz Twitter zablokoval aplikace UberTwitter, Twidroyd a UberCurrent)

Sysomos vysvětluje zjištěný rozdíl tím, že Twitter ve svých datech vychází z „unikátních uživatel“. Sysomos vychází z počtu tweetů. A je tedy možné, že řada „unikátních uživatelů“ je minimálně aktivních. Na druhou stranu to ale může také znamenat, že více aktivní uživatelé dávají přednost alternativním aplikacím pro práci s Twitter – nepříliš překvapující skutečnost, protože pokud hledáte způsob využití Twitteru s více možnostmi, klasické Twitter aplikace nemohou stačit.