Zemětřesení v Japonsku je velké lákadlo pro zviditelnění. Svědčí o tom i Microsoft a jeho Bing.com. Kontroverzní tweet slibující „1 dolar“ obětem zemětřesení za „každý retweet“ se nesetkal s příznivým ohlasem.
How you can #SupportJapan – http://binged.it/fEh7iT. For every retweet, @bing will give $1 to Japan quake victims, up to $100K.
Reakce uživatelů na tento tweet na @bing účtu rozhodně nebyla něco, co by si zodpovědná osoba mohla připsat do pracovního životopisu. Několika písmenné zkratky sprostých slov a vystihovaly vcelku podstatu. Snažit se zemětřesení v Japonsku využít jako marketingovou příležitost je opravdu nepatřičné.
O sedm hodin později se @bing na Twitteru omluvil a oznámil, že 100 tisíc dolarů věnovali celých. Bez zbytečného „žebráni o retweet“.
We apologize the tweet was negatively perceived. Intent was to provide an easy way for people to help Japan. We have donated $100K.
Zajímavé na „omluvě“ je, že se neomlouvá za samotný tweet, ale za to, že „tweet byl přijat negativně„. Možná jde jenom o opomenutí (možná mělo jít o „We apologize the tweet that/which was negatively perceived„). Možná ale stále někdo nechápe, jak nevhodné je využívat v marketingu cizí neštěstí.