Přes 90% lidí se odhlásí, klikne na “Už se mi to nelíbí” či přestanou sledovat značku na Twitteru z důvodu příliš časté, nerelvantní či nudné komunikace. Uvádí to ExactTarget v nejnovější studii.
The Social Break-Up se věnuje momentu, který vede spotřebitele k ukončení “vztahu” k značce na sociálních sítích – ať už ukončení fanouškovství Facebook Page (Stránky), sledování na Twitteru či odhlášení z e-mailem posílaných informací.
- 91% dotazovaných se někdy odhlásilo z e-mailem poslaných informací
- 77% dotazovaných udává, že jsou více opatrní při poskytování mailové adresy
- 81% dotazovaných přestalo být fanoušky nebo skrylo informace z Facebook Page na své zdi
- 71% udává, že v letošním roce jsou (oproti roku loňskému) vybíravější ohledně fanouškovství na Facebooku
- 51% očekává, že fanouškovství přes Facebook Page povede k marketingové komunikaci od značky, 40% si myslí, že by to k marketingové komunikaci vést nemělo
- 41% dotazovaných přestalo sledovat společnost na Twitteru
V USA používá 95% internetových uživatelů e-mail a 93% z nich je přihlášeno k dennímu odběru nejaké služby e-mailem. Oproti tomu 65% je aktivní v sociálních sítích (a pouze 9% je aktivních na Twitteru).
Nejčastějši důvody ukončení “vztahu” k značce
- 54% z důvodu příliš častého poskytování informací
- 59% z důvodu opakujícího se či nudného obsahu
- 47% z důvodu obecně a celkově příliš velkého počtu příchozích mailů
- 25% z důvodu nerelevantního obsahu od samého počátku
- 24% preferuje vyhledávání informací samostatně
- 22% se přihlásilo v rámci jednorázové nabídky
- 13% změna podmínek (přestěhování, změna stavu, změna zaměstnání, atd)
- 8% přechod k společnosti, která poskytuje lepší informace
- 6% zjistilo, že informace může získávat jinou cestou
Facebook Pages
- 44% příliš časté sdělování informací
- 43% příliš mnoho marketingových sdělení na zdi
- 38% z důvodu opakujícího se či nudného obsahu
- 26% se přihlásilo v rámci jednorázové nabídky
- 24% z důvodu nedostatku výhodných nabídek
- 19% z důvodu nerelevantního obsahu od samého počátku
- 17% zjistilo, že informace od společnosti byly příliš obecné, bez reálné hodnoty
- 14% preferuje vyhledávání informací samostatně
- 12% změna podmínek (přestěhování, změna stavu, změna zaměstnání, atd)
- 52% z důvodu opakujícího se či nudného obsahu
- 41% z důvodu sledování příliš velkého počtu Twitter účtů
- 39% uvádí příliš časté sdělování informací
- 27% se přihlásilo v rámci jednorázové nabídky
- 27% z důvodu nedostatku výhodných nabídek
- 21% z důvodu toho, že sdělení byla příliš reklamní
- 20% zjistilo, že informace od společnosti byly příliš obecné, bez reálné hodnoty
- 15% z důvodu nerelevantního obsahu od samého počátku
- 15% preferuje vyhledávání informací samostatně
- 12% změna podmínek (přestěhování, změna stavu, změna zaměstnání, atd)
Co udělá fanoušek když nechce vidět informace z Facebook Page
Nejvíce fanoušků přejde na Page (Stránku) a přestane být fanouškem (43%), 38% použije “X” na své zdi a odstraní informace, 19% informace ignoruje.