Nejčastější důvody proč fanoušek už nechce být fanouškem

Přes 90% lidí se odhlásí, klikne na “Už se mi to nelíbí” či přestanou sledovat značku na Twitteru z důvodu příliš časté, nerelvantní či nudné komunikace. Uvádí to ExactTarget v nejnovější studii.

The Social Break-Up se věnuje momentu, který vede spotřebitele k ukončení “vztahu” k značce na sociálních sítích – ať už ukončení fanouškovství Facebook Page (Stránky), sledování na Twitteru či odhlášení z e-mailem posílaných informací.

  • 91% dotazovaných se někdy odhlásilo z e-mailem poslaných informací
  • 77% dotazovaných udává, že jsou více opatrní při poskytování mailové adresy
  • 81% dotazovaných přestalo být fanoušky nebo skrylo informace z Facebook Page na své zdi
  • 71% udává, že v letošním roce jsou (oproti roku loňskému) vybíravější ohledně fanouškovství na Facebooku
  • 51% očekává, že fanouškovství přes Facebook Page povede k marketingové komunikaci od značky, 40% si myslí, že by to k marketingové komunikaci vést nemělo
  • 41% dotazovaných přestalo sledovat společnost na Twitteru

V USA používá 95% internetových uživatelů e-mail a 93% z nich je přihlášeno k dennímu odběru nejaké služby e-mailem. Oproti tomu 65% je aktivní v sociálních sítích (a pouze 9% je aktivních na Twitteru).

Nejčastějši důvody ukončení “vztahu” k značce

E-Mail

  • 54% z důvodu příliš častého poskytování informací
  • 59% z důvodu opakujícího se či nudného obsahu
  • 47% z důvodu obecně a celkově příliš velkého počtu příchozích mailů
  • 25% z důvodu nerelevantního obsahu od samého počátku
  • 24% preferuje vyhledávání informací samostatně
  • 22% se přihlásilo v rámci jednorázové nabídky
  • 13% změna podmínek (přestěhování, změna stavu, změna zaměstnání, atd)
  • 8% přechod k společnosti, která poskytuje lepší informace
  • 6% zjistilo, že informace může získávat jinou cestou

Facebook Pages

  • 44% příliš časté sdělování informací
  • 43% příliš mnoho marketingových sdělení na zdi
  • 38% z důvodu opakujícího se či nudného obsahu
  • 26% se přihlásilo v rámci jednorázové nabídky
  • 24% z důvodu nedostatku výhodných nabídek
  • 19% z důvodu nerelevantního obsahu od samého počátku
  • 17% zjistilo, že informace od společnosti byly příliš obecné, bez reálné hodnoty
  • 14% preferuje vyhledávání informací samostatně
  • 12% změna podmínek (přestěhování, změna stavu, změna zaměstnání, atd)

Twitter

  • 52% z důvodu opakujícího se či nudného obsahu
  • 41% z důvodu sledování příliš velkého počtu Twitter účtů
  • 39% uvádí příliš časté sdělování informací
  • 27% se přihlásilo v rámci jednorázové nabídky
  • 27% z důvodu nedostatku výhodných nabídek
  • 21% z důvodu toho, že sdělení byla příliš reklamní
  • 20% zjistilo, že informace od společnosti byly příliš obecné, bez reálné hodnoty
  • 15% z důvodu nerelevantního obsahu od samého počátku
  • 15% preferuje vyhledávání informací samostatně
  • 12% změna podmínek (přestěhování, změna stavu, změna zaměstnání, atd)

Co udělá fanoušek když nechce vidět informace z Facebook Page

Nejvíce fanoušků přejde na Page (Stránku) a přestane být fanouškem (43%), 38% použije “X” na své zdi a odstraní informace, 19% informace ignoruje.