Facebook oznámil, že počínaje prvním červencem budou Facebook Credits vyžadovaným způsobem zpracování plateb. Z plateb proběhlých prostřednictvím Credits si Facebook ponechává 30%
Stovky milionů hráčů her na Facebooku (zásadní pozici mezi hrami na Facebooku stále drží Zynga) budou moci nakupovat “virtuální” předměty a herní možnosti pouze prostřednictvím Facebook Credits – “virtuální měna” byla Facebookem uvedena do beta verze již před několika měsíci. Doposud ale její použití nebylo povinné a provozovatelé her mohli využívat jiné způsoby proměny virtuálních předmětů na peníze.
Facebook Credits se při zavedení setkaly s odporem, většina kritiky se týkala právě podílu, který si Facebook z transakcí nechává. V současnosti jsou Facebook Credits používány více než 300 aplikací. Přes 150 společnosti (včetně těch největších jako je Zynga, Crowdstar, Digital Chocolate, PopCap či Akradium) je do svých her nasadilo jako jednu z alternativ a podle údajů Facebooku přes Credits prochází více než 70% transakcí.
Využití Facebook Credits zjednodušuje vývojářům her práci. Není nutné řešit implementaci platebních metod, rozdíly mezi jednotlivými zeměmi a měnami – za vývojáře toto řeší Facebook – Credits umožňují platit kartami, dárkovými poukazy i přes PayPal. Facebook Credits přinášejí i zjednodušení pro hráče – platby provádějí pouze prostřednictvím Facebooku a nemusí tak udržovat informace o platebních kartách v několika rozdílných aplikacích.
Vývojáři od 1. července nebudou moci nabízet jiné platební metody, změna se ale nedotkne vytváření “virtuální měny” používané v jednotlivých aplikacích. Pokud se vývojáři rozhodnou vlastní “virtuální měnu” zcela opustit a nahradit Facebook Credits, Facebook jim slibuje výhody. Od dřívějšího přístupu k novým funkcím až po marketingovou podporu.