Těžko se Davidovi divit, že je tak trochu rozčarovaný ze sociálních sítí. V prvním odstavci to vlastně popisuje trefně. Sítě řídí algoritmy a kdo zvládne jejich využití, tak vyhrává. Zároveň ale jsou sociální sítě takové, jaké si je udělám. Jsou takové jako koho sledujeme, koho si pustíme do „kontaktů“, koho nezablokujeme či (na Twitteru) neztlumíme. Tomu všemu je nutné věnovat hodně času, prostě si ten vlastní domeček udržovat a zahrádku kultivovat.
David to má ovlivněné tím kdo je. Známá osoba, vyvolávající reakce. Snadný cil. A je těžké v takovéto situaci nepropadat beznaději.
Má pravdu i v kritice novinářů a novinařiny. Bohužel právě v médiích se #attentioneconomy stala základem všeho. Musí vyvolávat zájem, lidé musí klikat, sdílet, lajkovat, komentovat. Celosvětový problém, který se rok od roku pouze prohlubuje.
Na Linkedin to je ale stejné. Algoritmus určuje co smíme vidět, velmi tvrdě, využívat se ho tu naučili už dávno ještě horší existence než na jiných sítích. Mimo to je to nejmenší a nejméně aktivní sociální síť v Česku (z množiny #Facebook, #TikTok, #Instagram, Twitter) a i ten tolik opomíjený Twitter má násobně víc aktivních uživatelů.
Microsoft se navíc velmi dobře naučil Linkedin drtit „zaplaťte, jinak nebudete vidět“. A ten zbytek, to jsou opět jenom ti, kteří zvládnuli pravidla engagementu – fake účty, sítě účtů, obsah o ničem, ale vyvolávající pro #Linkedin tak typické vlny obdivu a pokrytectví.
David je novinář, takže velmi brzy zjistí, že Linkedin nenávidí odkazovat kamkoliv a lidé na Linkedin nechtějí na nic klikat a nikam odcházet. Takže na propagaci newsletteru (je skoro na konci Davidova příspěvku, tak nezapomeňte kliknout) to bude fungovat špatně. Ne tedy že by zrovna propagace newsleteru fungovala někde dobře.
Já už k tomu dodám jenom to, že pokud je někdo novinář, tak #Twitter je nepostradatelný. Ale je to každého volba kde chce či nechce být. Ostatně, tam venku je 10 milionů obyvatel. A na Linkedin je aktivní stěží jeden z deseti. Na Facebooku pět z deseti.
PS: Tohle pochopitelně zamíří na #blog, tedy na https://pooh.cz. Právě proto, že na sociálních sítích je to vlastně všechno dost marné. Průtokový ohřívač ….