Google koupil Fitbit za dvakrát tolik, než chtěl dát Facebook. Proč to vlastně udělal? A co to pro nás znamená? Jsou vaše data v bezpečí?

Google za 2.1 miliardy dolarů Koupil Fitbit (Fitbit to Be Acquired by Google), výrobce chytrých hodinek/náramků a sporttrackerů. Pro řadu analytiků je to hlavně důvodem úvah nad tím, jak se snad konečně Google bude dařit konkurovat Apple (Apple Watch je nejrozšířenější platforma chytrých hodinek) poté, co se nepodařilo prorazit s vlastním WearOS.

Na akvizici je zajímavější něco  jiného – má to souvislost i s tím, že Fitbit chtěl koupit i Facebook, ale nabídl zhruba poloviční cenu co Google.

Google si sice koupil výrobce hardware a software pro chytré hodinky, ale především si pořídil data všech uživatelů Fitbitu. Data nejen budoucí, ale i minulá. Každý kdo má chytré hodinky je zdrojem enormního množství dat.  Jde o zdravotní údaje, údaje polohové, údaje o aktivitách.

Většina uživatelů své profily u Garminu, Fitbitu,  Apple, Samsungu či Xiaomi samozřejmě doplnila o další potřebné údaje – věk, váha, výška, pohlaví. Ve většině případů jsou k dispozici i historické údaje o váze, řada z uživatelů si nechává sledovat i spánek. Z mobilních telefonů a dalších aplikací je pak možné zjišťovat i řadu dalších věcí – rodinné příslušníky (a jejich data), návštěvy lékařů a nemocnic, kde a jak lidé pracují, kam jezdí na dovolenou.

TIP: Fitbit Ionic. Nástup Fitbitu do světa chytrých hodinek určený pro pohyb a sportování (recenze)Jaký je náramek Fitbit Charge 2? vám ukáží jak vypadají chytré hodinky i sport tracker od Fitbitu

Část z dat o aktivitách už Google má z aplikace Google Fit, ale nejsou tak přesná a souvislá jako ta z chytrých hodinek. Co navíc, Fitbit dodá Google řadu let historických dat – a tady je nutné si uvědomit jak zásadní tato data mohou být (Strava heatmapa se dá použít k nalezení vojenských základen) a také si uvědomit rozměr. Fitbit udává, že má 28 milionů aktivních uživatelů

Fitbit samotný samozřejmě o uživatelích ví i řadu dalších věcí – jméno, e-mail, data narození, platební informace, telefonní číslo atd. Tedy další údaje, které lze spojit s údaji, kterém má Google. Včetně identifikace účtů lidí, kteří nikdy součástí Google ekosystému nebyli.

Google si kupuje hlavně data uživatelů Fitbitu

V Helping more people with wearables: Google to acquire Fitbit se Google otázce osobních dat věnuje v jednom z odstavců:

 When you use our products, you’re trusting Google with your information. We understand this is a big responsibility and we work hard to protect your information, put you in control and give you transparency about your data. Similar to our other products, with wearables, we will be transparent about the data we collect and why. We will never sell personal information to anyone. Fitbit health and wellness data will not be used for Google ads. And we will give Fitbit users the choice to review, move, or delete their data. 

Poslední věta dává příslib toho, že uživatelů Fitbitu budou moci odstranit svá data ještě předtím, než se k nim dostane Google.

V tom všem je znovu důležité se vrátit k tomu, že to byl i Facebook, kdo chtěl Fitbit koupit. Ten dlouhodobě zkouší všechno aby se dostal k zdravotním údajům uživatelů. Tak hodně, že je dokonce chtěl nakupovat od zdravotnických zařízení a dalších zdrojů, ale po velké nevoli od toho musel upustit. Svým způsobem je tak docela dobře, že Fitbit nakonec nekoupil právě Facebook.

TIP: Jak nastavit soukromí ve fitness aplikaci nebo u fitness hodinek či náramků?

Jak odstranit data z Fitbitu?

Pokud to chcete udělat co nejdříve? Smazat účet u Fitbitu můžete z aplikace nebo přímo na www.fitbit.com – při mazání pamatujte, že musíte počkat sedm dní, než se data začnou mazat a plné smazaní je (teoreticky) až po 30 až 90 dnech. A není jisté co si vlastně Fitbit nechá.  Viz How do I delete my Fitbit account?

Smazání najdete v Dashboardu na Fitbit.com – klikněte na ozubené kolečko -> Settings/Nastavení -> Delete Account/Smazat účet úplně dole.

TIP: 🏃🏿‍♀️Fitness, sport trackery, pohyb, životní styl jsou místem, kde najdete množství tipů a triků pro chytré hodinky a sportovní náramky.

Reklamy