Tomáš Hodboď na Twitteru komentoval otázku budoucnosti české módní e-komerce na příkladů Zalando vs. Zoot (viz dále). Má dost důležitý postřeh. Něco na co jsem se pro jednoho klienta díval před pár týdny (a ne, Zalando to nebylo, byť ho dělají kolegyně z Rubikon PR)
Jestli české fashion shopy nezmění ekonomiku a horizont, se kterým se dívají na hodnotu zákazníka a nezačnou to počítat tak, jak se na LTV dívá Zalando nebo Aboutyou, karty české online módy budou za dalších 6 měsíců rozdány jinak. pic.twitter.com/3holJOmmj2
— Tomas Hodbod (@orisek) July 18, 2019
Má samozřejmě pravdu, českým fashion e-shopům (ale i shopům) hrozí dost zásadní problém v podobě válcování zahraničními. Včetně hrozby pro Glami, kde je Tomáš šéfem. A to i bez ohledu na to, že SimilarWeb občas “měří” hausnumera (Jak zjistit návštěvnost nějakého (cizího) webu) a Zoot si hrob začal kopat před pár lety sám.
Návštěvy 06/19 | Délka | Stránek | Bounce | |
Zalando.cz | 1 300 000 | 5:07 | 7.01 | 41.85 % |
Zoot.cz | 795 900 | 6:31 | 8.30 | 30.65 % |
Glami.cz | 3 020 000 | 4:31 | 4.89 | 44.47 % |
Aboutyou.cz | 1 510 000 | 5:34 | 8.28 | 33.59 % |
Bonprix.cz | 2 710 000 | 8:42 | 15.16 | 30.47 % |
Pár dalších grafů
Glami (modré) vs. Zoot (žlutý)