Ještě stále se najdou divné nápady jako spouštět v roce 2018 nový portál a e-mail

Dorazilo to v Protextu a jak už to tak bývá, je to odstrašující příklad PR textu. Od začátku až do konce klasicky divný, na samém konci nepřekvapující tím, že vlastně vůbec nevíte, kdo to www.mail.cz provozuje. Což se bohužel nezmění ani poté, co se na portál podíváte, v sekci “ Pár slov o nás“ je podpis „Tým Mail Group a.s.“ ale není tam jediné jméno, žádná možnost tuhle věc nějak uchopit. V Kontaktech nedopadnete lépe. Kdo je Mail Group, a.s. se nedozvíte, ale pokračuje to zábavnostmi o tom, že je to „ryze česká společnost, která působí na mezinárodním trhu“. Ten představuje Česko a Slovensko. Což my, ryze čeští obyvatelé, už roky víme, že není nic mezinárodního.

2018-02-13 08_41_11-Doručená pošta - daniel@justit.cz - JustIT.cz Mail.png

Nic proti ryzí českosti, ale trochu to kazí to, že Mail Group a.s. má jediného akcionáře jménem Daniel Bakaev. Pohled do obchodního rejstříku na vazby je také dost zajímavý. S tou „ryzí českostí“ to tedy bude jenom stejné PR, jako většina věcí v tom co vypustili ven.

2018-02-13 08_43_37-Mail.cz.png

Ale teď vážně, to že to není české (ač tvrdí opak) podstatné není. Máme rok 2018 a spouštět novou e-mailovou službu nedává smysl. Na českém trhu je těch pár zbylých co se ještě drží silou setrvačnosti (ale nemá je reálně moc smysl používat, ty celosvětové nikdy nedoženou).

Každý kdo si dnes pořídí telefon bude mít e-mail u Google, Apple nebo Microsoftu – pro osobní použití nemá smysl se pouštět do experimentů. Pro firemní prostředí (ano, Mail.cz tvrdí, že pracuje na rozšíření pro podnikatele) už vůbec nedává smysl se pouštět do konkurování G-Suite, Office365 a dalším komerčním řešením v podobě vlastních věcí, které si provozujete ve firmě.

portál? Něco takového umřelo někdy před desetiletím, možná spíše v minulém století. Stačí se podívat na to, kam se v průběhu posledních dvou desítek let vydaly kdysi největší destinace na Internetu. Můžete začít u Yahoo …

2018-02-13 08_44_13-O společnosti Mail Group, a.s..png

Co navíc, český internetový trh je velmi malý a trpí tím už těch pár posledních desítek let. Pokud by se (něco jako) Mail.cz mělo uchytit, znamenalo by to nutnost enormních marketingových (reklamních) nákladů. Které by neměly návratnost v žádné dohledné době, protože placené služby na něčem takovém zavést nemohou, z reklamy nebudou schopní získat peníze dokud nebudou mít návštěvnost v milionech.