Bývaly doby, kdy návštěvnost ze sociálních sítí byla významná. Dnes, bez peněz …

.. nikam daleko nedojdete. Google+ umřel někdy v létě 2016 a zpoplatnění Facebooku a konec přirozené timeline na Twitteru znamená dlouhodobě se mírně snižující čísla. Období největších poklesů je ale doba mezi koncem 2015 a počátkem 2016.

2017-11-13 09_46_04-Microsoft Excel - statitsiky-navstevnosti.xlsx.png

Samozřejmě,. můžete namítat, že ten předchozí graf vlastně zkresluje to, že největším poměrným přivaděčem návštěvnosti je vyhledávání (svislá osa je podíl na návštěvnosti). Budete mít pravdu, ale ono řečí absolutních čísel to je to místy také bídný obrázek. U kterého je navíc nutné si uvědomit, že počet sledujících a fanoušků za ty tři roky neustále stoupá, takže by vlastně šance na vyšší absolutní čísla měla být dost reálná.

2017-11-13 09_52_41-Microsoft Excel - statitsiky-navstevnosti.xlsx.png

Pokud se ptáte proč je v příchodech z vyhledávačů ten propad od června 2017, tak je to přechod z 365tipu.wordpress.com na 365tipu.cz. Změna domény, jak už to tak bývá, znamená problém. A trvá běžně 3 až šest měsíců, než se vše napraví.

Předchozí graf ale lépe zobrazit bez vyhledávačů, přeci jenom, špatně je tam vidět, jak se vlastně vyvíjejí sociální sítě.

2017-11-13 09_55_55-Microsoft Excel - statitsiky-navstevnosti.xlsx.png

Je tam vidět hlavně to, jak Google+ přestal být zajímavý pro zveřejňování čehokoliv okamžikem uvedení nové podoby (září 2015 a dále). A také to, že Twitter i Facebook mohou v zásadě přivádět zhruba stejnou návštěvnost, byť v dlouhodobém hledisku stále mírně klesá. Svislá osa jsou návštěvníci podle WordPress.com (odpovídají návštěvníkům z Google Analytics). Období od ledna 2015 (kdy @365tipu vzniklo) do října 2017.