Potvrzuje se očekávání, další reakce nad rámec Líbí jsou užívány málo. Stále jsou matoucí, kdy není jasné co znamenají. A nejen pro špatné překlady
Čerstvá analýza od společnost Unimetric ukazuje, že Reakce (rozšíření možností reagovat nad rámec klasického Libí/Like) na firemních Stránkách od uvedení mírně vzrostly, stále ale platí, že 93.5 % z reakcí tvoří staré Líbí/Like. Od ledna se Reakce z 60 průměrných na příspěvek dostaly na 80, špičku ale měly někdy v polovině června.
Na konci března bylo 93 % z Reakcí původní Like, ale na konci června byl podíl 92.6 %. Pořád to ale znamená, že mírně přes sedm procent z reakcí je rozděleno na další varianty.
U těch je zajímavé, že největší růst zaznamenala Sad (Smutný) reakce, ta ale patří v počeštěném Facebooku k těm, které jsou přeloženy do jiného významu, zde do podoby To mě mrzí. Největší podíl z reakcí (47 %) má ale Love, která je do češtiny neznámo proč přeložena jako Super. Jak můžete vidět na následujícím grafu, nejméně v oblibě je Angry (To mě štve). Průměrný firemní příspěvek pak získá 36 Love, 15 Haha, 10 WOW, 9 Sad a 7 Angry.
K výše uvedenému je nutné zdůraznit, že jde o firemní Stránky (32 tisíc Stránek a vzorek 6.2 miliardy příspěvků). Jako všechny masivní průměry i tento znamená, že pokud na své Stránce (či Stránkách) vidíte něco jiného, tak to neznamená v zásadě nic. Máte jiné příspěvky, máte jiné fanoušky, v případě stránek v Česku jsou Reakce navíc pozměněny špatným překladem, stejně jako je tomu v jiných zemích (kde jsou pozměněny jinak). Záleží i na tom, jak se fanoušci naučili vnímat obrázkovou formu Reakcí, protože i tu lze chápat různě.
Český nástroj Zoomsphere nabízí zdarma dostupnou pomůcku pro analýzu reakcí na Stránkách, které spravujete. Můžete se sice podívat jenom na jeden měsíc, ale i tak to může být docela zajímavé (dozvíte se i srovnání s předchozím měsícem). Zjistíte tam i jaké příspěvky získaly nejvíce konkrétních reakcí.
Příklad na obrázku níže je pro Stránku Pet Center CZ. Je tam vidět i to, jak se mohou objemy i typy Reakcí velmi lišit měsíc od měsíce. Záleží na tom, jaké příspěvky v daném měsíci vyvolaly nejvíce reakcí.
U Stránky Pet Center CZ v červenci 87.5% tvořily Líbí/Like a a na druhém místě je se 7.2% Angry. Nejvíce reakci vyvolal příspěvek s obrázkem klíštěte, dle očekávání. Pohled na obrázek stačil, aby fanoušci využívali i jiné reakce, než Líbí. Přesto tento příspěvek má 51 x Like/Líbí vs 30 x Angry (ve skutečnost tedy české To mě štve).