Při pohledu na následující graf zjisíte, že Facebook výrazně předstihuje všechny další zásadní sociální sítě jak v čase na něm tráveném, tak v penetraci (zde jde o 18 až 34). K zamyšlené v grafu je to, proč se mezi sociálními sítěmi objevuje jenom jedna chatovací aplikace (Snapchat, ignorováno je například WhatsApp). A jestli penetrace Linkedin vychází z jimi poskytovaných čísel, které nejsou aktivními uživateli, ale počtem registrovaných uživatelů.
Mírně problematický je mimochodem i další snímek, ten řeší počty zhlédnutí videí na Facebooku a Snapchatu. Málokdo totiž bude číst drobné písmo v patičce: Source: Facebook, Snapchat. Q2:15 Facebook video views data based on KPCB estimate. Facebook video views represent any video shown onscreen for >3 seconds (including autoplay). Snapchat video views counted instantaneously on load.
Stručně řečeno, zhlédnutí videa na Facebooku jsou ve skutečnosti automaticky spuštěná přehrávání. Na Snapchat každé instantně spuštěné video, bez informace o tom, zda ho někdo vůbec viděl či zda díval do konce. Je na tom všem hezky vidět, jak vhodně si lze matriky upravovat. Upravují si je, jak jinak, samotné sociální sítě.
Další zajímavé snímky z užitečného souhrnů informací od KPCB a Mary Meeker. V kompletní podobě (PDF) k nalezení v Internet Trends Report 2016 (vydáno 1. června 2016). Pokud byste si nebyli jisti, odkud to pochází.