Instagram neomezuje dosah příspěvků fanoušků, tedy alespoň to tvrdí v Instagram Will Make Your Brand More Money Than Facebook. S čímž lze souhlasit, protože zatím se o žádném algoritmickém omezování dosahu neví. Co se ale také pořádně neví je, jak to vlastně skutečně je, protože Instagram žádná čísla účtům (firmám) neposkytuje.
Ta infografika má ale například jednu zásadní vadu, tvrdí, že příspěvek na Instagramu má 100% reach (dosah). Což jak víme, je nemožné. Stačí se podívat třeba na Twitter, který taky nic nefiltruje a reach je tam realistický a skutečný mězi 30 a 40 %. Proč? No protože lidé nejsou neustále online. A protože ti co vás sledují mohou být prostě nepoužívané učty. A pro řadu dalších důvodů. V textu to ale už říkají správně – 6 % dosah u Facebooku, 28 % u Instagramu.
Co ještě dodat? Že podceňovat Instagram v Česku se už může nevyplatit. Vypadá to, že bude mít okolo 400 tisíc uživatelů (to číslo se mimochodem dá získat z plánování inzerce u Facebooku, kdybyste pochybovali kde se vzalo) a to už je dost hodně na to, abyste to s Instagramem začali brát vážně. Pokud nevíte jak Instagram funguje? @365tipů a ‣ Návod pro Instagram vám pomůže.