Je správné monitorovat sociální sítě, zejména ty, které monitorovat jde. Běžná a důležitá součást používání sociálních médií u firem – vědět kde se mluví o značce, produktu či lidech z vaší firmy. A moci reagovat.
Vědět kde a jak se mluví o produktech či službách nebo prostě vaší firmě či lidech z ní je důležité. Už jenom pasivní monitoring vám umožní získávat zpětnou vazbu. A odpovídá tomu, co firmy dělají už desítky let – monitoring tisku, rádia a televize není nic zvláštního. Monitoring sociálních médií ale umožňuje na zjištěné přímo reagovat.
Někomu s problémem můžete pomoci, poradit. Stížnosti můžete vyřešit reakcí a pomocí. Zjištěné nedostatky můžete využít pro nápravu a zlepšení. Ale třeba můžete prostě jenom poděkovat. Nebo se zeptat na názor, pokud někdo mluví o vašich produktech či službách.
Co ale určitě nedělejte je, že budete reagovat prakticky na cokoliv co se kde šustne. Nebo si vyberete nějaké to klíčové slovo a budete automaticky odpovídat či komentovat při jeho výskytu. Podobné praktiky samozřejmě běžně používají spammeři. A pokud se podíváte na příklad na obrázku, tak zjistíte, že jim to částečně snad i funguje.
Příklad z obrázku se sice na Twitteru m ůže pochlubit samými nulami (ale také „tweetuje“ velmi krátce), ale na cílovém místě, tedy Pinterestu, se mu podařilo zlákat k sledování už několik tisíc lidí. Otázkou prozatím zůstává, k čemu má tahle aktivita sloužit, protože samotný Pinterest zatím prakticky žádné jasně viditelné spamové příspěvky neobsahuje.
Každopádně, pokud (zejména) jako firma budete reagovat na sociálních sítích, tak se vyvarujte automatických reakcí. Lidé na sociálních sítích ocení, pokud na ně bude reagovat živý člověk. Automatické reakce povedou k další takřka automatické reakci. Nahlášení spamu.
Jak dopadnete?
Uvedený příklad automaticky spamujícího uživatele samozřejmě vede k typickému pokračování. Dříve či později se objeví dostatek lidí, kteří jej nahlásí pro spam a Twitter účet zablokuje a následně smaže.