Proč se lidé stávají fanoušky velkých značek? Loajalita, slevy a informace

Fanoušci velkých značek na Facebooku to dělají ze tří hlavních důvodů. Podpora značce, získání slev a získávání informaci.

Průzkum společnosti Syncapse zjistil, že fanoušky velkých značek na Facebooku se lidé v 49 % případů stávají z důvodu podpory značky. V 42% případů je důvodem získávání slev a v 41 % získávání informací o značce.

Na dalších místech najdete účast v soutěžích (31 %), stání se fanouškem, protože někdo z přátel již fanouškem je (20 %) nebo protože viděli inzerát značky (18 %). Nejméně funguje doporučení aby se fanouškem stali, pouze 15 % případů.

U jednotlivých značek se ale důvod fanouškovství může lišit. Studie upozorňuje, že některé značky mají například podstatně silnější pozici v oblasti šíření informací.

Průzkum zmiňuje i to, že průměrna „hodnota“ fanouška se od roku 2010 zvýšila o 28 % a aktuálně je 174 dolarů. A také to, že 78 % fanoušků jsou aktuálními „uživateli“ značky. V průzkumu se tak zdůrazňuje i to, co pravidelně osobně zdůrazňuji na mých školeních – prioritní je vždy konverze existujících zákazníků na fanoušky, než získávání fanoušků nových a ze zcela „cizích“ zdrojů.

Zdroj: Why Do Consumers Become Facebook Brands Fans?