Studie společnosti Coca-Cola došla k závěru, že online buzz nemá v krátkodobém měřítku měřitelný vliv na prodej. Online reklama ale funguje stejně jako ta televizní.
Coca-Cola patří mezi jedničku na Facebooku, kde právě její stránka má z čistě firemních a značkových Stránek nejvíce fanoušků (viz Coca-Cola a aktuálních 61 milionů fanoušků a 897 tisíc „talking about“). Přesto, podle výsledků zveřejněných ve studii prezentované na konferenci Re:think 2013, nemá online buzz v krátkodobém měřítku žádný měřitelný vliv na prodej. A pokud trochu slevíte z nároků, dá se jakž takž dojít zhruba ke vlivu na úrovni 0.01 %.
Coca-Cola samozřejmě upozorňuje, že studie se týká „sady určitých značek určité společnosti v určitém průmyslu“. A že ji tedy nelze generalizovat a vztahovat na jiné druhy podnikání. Při vyhodnocování online komunikace Coca-Cola narazila i na typický problém, jak odlišit pozitivní a negativní zmínky. Zjistili mimo jiné, že strojové zjišťování v 21 % indikuje negativní komunikaci, kterou ale člověk označí jako pozitivní. Strojově se lépe daří určit sentiment v krátkých příspěvcích (Twitteru zejména), čím delší příspěvek je, tím hůře se sentiment určuje.
Co ale studie ještě říká? Že online reklama je v průměru 90% efektivní jako televizní reklama, vyhledávání je ale efektivní už jenom 50% (v porovnání s TV reklamou), tedy zhruba tak jako „out of home“ (tedy venkovní) reklama. Reklama v rádio se umisťuje kdesi mezi televizí a vyhledáváním, tisk je mírně efektivnější než televize.
Coca-Cola je k nalezení i na Twitteru (@CocaCola s 687 tisíc sledujícím), Pinterestu (Coca-Cola s pouhými 2 718 sledujícími) i Instagramu (cocacola s 6 613 sledujícími) a Google+ (Coca-Cola s 819 971 sledujícími) . Enormní úspěch na Facebooku se společnosti zdaleka nedaří na dalších sociálních sítích opakovat, byť čísla z Twitteru a Google+ až tak špatná nejsou.
Zdroj: Buzzkill: Coca-Cola Finds No Sales Lift from Online Chatter