Google má v inzerci (celosvětově) příjmy převyšující příjmy amerického tisku

Statista na přiloženém grafu ukazuje na hodně zajímavý trend, nebo možná spíše trendy. Na příjmech amerického tisku (noviny a magazíny) můžete vidět, že od roku 2006 tyto příjmy klesaly a výhled pro rok 2012 (v grafu je poslední sloupec za první pololetí tohoto roku) nevypadá nijak růžově. Červený graf naopak ukazuje neustále stoupající příjmy Google z Internetové inzerce (kde je nutné dodat, že jde o celosvětové příjmy). A v posledním sloupečku opět uvidíte další „nepříjemnou“ zprávu pro tisk – Google v prvním pololetí tohoto roku má vyšší příjmy, než všechny americké noviny a magazíny dohromady.

Je potřeba každopádně zopakovat, že srovnání (celosvětového) Google s (lokálním americkým) tiskem není zcela férové. Na druhou stranu, Google je tady něco málo přes deset let, tisk je tu více než sto let. A co rozhodně nelze popřít ani ignorovat je obrovský propad příjmů tisku – a oproti tomu prakticky prudký růst příjmů Google. Tak trochu prostě jenom další důkaz toho, že se inzertní peníze přesouvají z „printu“ do „netu“.

Zdroj: Google Ad Revenue Now More Than U.S. Print Publications Combined