Zajímavý pohled na to, co lidé očekávají (či chtějí) od marketingu a inzerce. Může být i dobrý návodem k tomu, jak úspěšné působit na sociálních sítích či obsahem. Na první místě totiž stojí unikátní příběh.
Skoro tři čtvrtiny lidí chtějí od marketingu a inzerce aby vedle snahy něco prodat šlo o vyprávění unikátních příběhů. Můžete to být velmi užitečná informace, ale svým způsobem to není nic nového. Na vyprávění příběhu je přece založená žurnalistika a stačí tak jenom vhodně přemýšlet.
Na druhém místě s 67 % najdete další podstatnou informace – video je lepší než 1000 slov, uživatelské produktové recenze jsou nejlepším zdrojem informací a zkušenosti z obchodu jsou důležitější, než zkušenost z internetu.
S 66 procenty zaznívá názor, že televizní inzerce je více efektivní, než inzerce online. A následuje (57 %) další vcelku jasné sdělení – lidé kupují to co se líbí celebritám či to co nosí celebrity.
Pro Internet je trochu špatné, že lidé/spotřebitelé si v 54 % případů myslí, že webová bannerová inzerce nefunguje – ale na tom asi nakonec také není nic až tak nového a překvapivého. Stejně jako to, že 53 % lidí je přesvědčeno, že většina marketingu je ve skutečnosti pytel sra*ek (ano, takto doslova).
Určitě nepřekvapí přesvědčení (51 %), že líbivá inzerce je více úspěšná nebo to, že online inzerce je strašidelná a šmíruje lidi (46%). Jednou z oblíbených pravd bude i to, že inzeráty zabírají lépe na ženy, než muže (44%). Opak si myslí pouze 12 % lidí.
A směrem ke konci žebříčku najdete další zajímavosti – 19 % dotazovaných je přesvědčeno, že každá značka potřebuje zábavné virální video. Pouze 22 % si myslí, že všechny „Líbí“ na sociálních médiích jsou dobré a 27 % je přesvědčeno, že na televizní reklamy se už nikdo nedívá.
Zdroj: The State of Online Advertising (PDF)