Facebook má dva problémy. Zpomalující se růst počtu uživatelů a rychlý růst počtu mobilních uživatelů

Facebook pro druhé čtvrtletí tohoto roku uvedl, že má 955 milionů uživatelů a poskytl i historický pohled na vývoj od druhého čtvrtletí 2010. Z pohledu na poslední dva roky plyne, že se růst zpomalil. Což není až tak zdaleka překvapující – z 2.3 miliardy internetových uživatelů celosvětově Facebook nemá šanci na pár stovek milionů v podobě zemí, kde je zakázaný (zejména Čína, kde je teoreticky přes 500 milionů uživatelů Internetu).

Zpomalil se i růst počtu denních aktivních uživatelů – těch je za druhé čtvrtletí 552 milionů. A i zde je viditelné zpomalení – s příchodem léta se navíc dá očekávat ještě menší míra aktivního denního využívání Facebooku. Za třetí čtvrtletí tak bude mít Facebook ještě více co vysvětlovat.

Podstatně zajímavější je 543 milionů lidí, kteří měsíčně používají Facebook z mobilních telefonů – jeden z mála ukazatelů, kde pokračuje růst. A právě zde je pro Facebook velký problém. Mobilní uživatele totiž nedokáže “zpeněžit” v podobě inzerce. V mobilních aplikacích inzerce není a mobilní uživatelé se používáním mobilní aplikace vyhýbají inzerci přímo na webu Facebooku.