Používání hashtagů na Twitteru patří k základním nástrojům marketingu a není tedy nic zvláštního, že McDonalds v nové kampani využívá #McDStories. Ve středu spuštěná kampaň vybízející k sdílení pozitivních příběhů se vydala nečekaným směrem.
Na počátku stál spouštěcí Tweet – „When u make something w/pride, people can taste it,“ – McD potato supplier #McDStories http://mcd.to/zIlXXu – doplněný videem.
[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=3xxlEkstcwM&w=550&h=453]
Představa organizátorů kampaně pravděpodobně byla, že lidé budou na Twitteru uvádět pozitivní zkušenosti s jídlem od McDonalds. Jenže, jak už to tak u „virálních“ kampaní bývá, tahle se vydala nečekaným směrem.
Kim Stallwood >>> My warm memories of McDonald’s is to use them as public toilets.#McDStories
Vegan >>> My memories of walking into a McDonald’s: the sensory experience of inhaling deeply from a freshly-opened can of dog food. #McDStories
Mark Zohar >>> McDonald’s customers don’t want to tell #McDStories. They just want their fries, mechanically separated chicken parts & wallow in shame.
Robby Kenison >>> I haven’t been to McDonalds in years, because I’d rather eat my own diarrhea. #McDStories
Pokud vás zajímá jak je možné, že se původní spouštěcí Tweet drží na vrcholku Tweetů, tak v praxi můžete sledovat Promoted Trending Topics. McDonalds se po původním Tweetu a vlně negativních reakci snažil o další „pozitivně“ laděné tweety s dalšími připravenými příběhy – najdete ja na @mcDonalds . Do dění se navíc vložila i debata vyvolaná @PETA (týkající se toho, z čeho a jak vlastně McDonalds vyrábí McNuggets) a není ani příliš divu, že i zde se McDonalds snaží reagovat.
McDonald‘ >>> @peta That posting is absolutely FALSE McNuggets are NOT made from mechanically separated chicken. Only USDA inspected white meat.