Články, sociální média, blogy, rozesílání novinek e-mailem a případové studie jsou nejvíce užívanými nástroji marketingu u B2B společnosti, uvádí do studie od MarketingProfs a Content Marketing Institute. Podle “B2B Content Marketing: 2012 Benchmarks, Budgets & Trends” od roku 2010 stouplo využití blogů o 27%.
Výrazně stouplo ale i využití videí (ze 41% na 52%) a bílých knih (ze 42% na 51%). Poklesu zájmu se dočkaly tištěné magazíny (ze 42% na 31%) a rozesílání novinek v tištěné podobě (z 25% na 20%).
Studie tak konstatuje, že větší společnosti (nad 1000 zaměstnanců) používají okolo devíti marketingových taktik, zatímco nemenší (pod deset zaměstnanců) společnosti okolo šesti. U velkých společností tento rok více najdete využití bílých knih, webinářů (60% velkých, 28% malých) a mikrosite (54% vs 16%). Středně velké společnosti častěji než ty velké využívají články a sociální média.
S ohledem na původ průzkumu (USA) je mezi B2B společnostmi nejoblíbenější sociální sítí Twitter (74%). Následuje LinkedIN (71%) a Facebook (70%). Polovina z dotazovaných je přesvědčena, že sociální sítě jsou v B2B marketingu úspěšné. Za efektivnější ale považují případové studie (70%), webináře (70%), osobní události (78%), blogy (58%), mikrosite (56%) i články (51%).