Značky a firmy to nemají na Facebooku jednoduché, uživatelé se do “lajkování” takovýchto Stránek nijak nehrnou. Podle Crowd Science pouze 9% uživatelů dává “líbí” firmám a značkám. A v 28% případech to dělají jako vyjádření podpory.
Studie společnosti 8thBridge je nejčastějším důvodem stání se fanouškem koupě a spokojenost s produktem či službou (57%), na druhém místě je to zjištění něčeho co se jim o značce či firme líbilo (29%). Pouze v 24% případů je důvodem pro “líbí” zájem o koupi, stejně tak jako to, že uživatel o tom chce říci svým přátelům.
Fanoušci mají, podle společnosti PowerReviews, i poměrně různorodé motivace – 63% hledá výhodné nabídky a slevy, 55% chce sdílet pozitivní či negativní zkušenosti zákazníka, 51% se chce účastnit anket a soutěží, 42% se chce podílet na konverzaci s firmou nebo s dalšími fanoušky.
Zdroj: Facebook Users Are Slow to ‘Like’ Brands and Retailers