Pokus Facebooku o Lifestreaming v měřítku stovek milionů lidí naráží na odpor. Ne všichni mají zájem o sdílení všeho co dělají na Internetu a v mobilních aplikacích.
Možná to nakonec s uživateli Internetu a Facebooku nebude až tak špatné. Poté co se ukázalo jakým způsobem funguje nová TIMELINE (viz Na novém Facebooku budete povinně sdílet všechno) a Spotify tímto způsobem začalo do profilů uživatelů na Facebooku vkládat automaticky všechno co poslouchají (viz též Spotify jedině s Facebook účtem. Nepříjemný trend nastupuje) přišla revolta.
Uživatelé nechtějí sdílet všechno co na Internetu dělají, něco vcelku pochopitelného, ale rozhodně v rozporu se snahou Facebooku – ten novou Timeline a nové Facebook aplikace postavil právě na tom, že cokoliv na webu (či v aplikaci) používající novou Timeline uděláte, se automaticky objeví ve vašem profilu (jak to v reálu vypadá viz Yahoo News zprovoznilo propojení na Facebook Timeline).
Nejenom v případě hudby ale přání Facebooku narazilo – Spotify bylo nuceno velmi rychle zavést možnost vypnout automatické sdílení přehrávaných skladeb na Facebook. A v případě Pandory se uživatelé vydali ještě dál, žalují Pandoru za propojení s Facebookem – ta udělala zásadní chybu, že zvolila přístup “ve stylu Facebooku” a informace o uživatelích prostě nabídla dostupné veřejně, včetně propojení s Facebookem. A “dala jim možnost” zveřejnění vypnout.
Na Spotify i Facebooku je vidět typická ukázka toho, že firmy se nesnaží pochopit uživatele – přitom v případě hudby (ale nejenom zde) je jasné, že bude existovat dostatek lidí, kteří nebudou mít zájem informovat celý svět (hypoteticky pouze své přátele) o tom, co právě poslouchají. Úspěch a smysl Like/Líbí byl právě v tom, že jsme se mohli svobodně rozhodnout, co chceme na Facebooku sdílet a zviditelnit. Nová Timeline nám tuto možnost už nedává – je černobílá, tedy buďto budeme sdílet všechno. Nebo nebudeme sdílet nic.
Zdroj: Facebook-Spotify Love-In Over-Estimated Users’ Social Lives, Hot Docs: Pandora sued over linking user accounts to Facebook